Internetist lennupiletite ostjad saavad tüssata

13. mai 2008, 12:07

Kolmandik inimestest, kes Euroopa Liidus
lennupileteid lennufirmade ja reisikorraldajate võrgulehekülgedelt ostavad,
saavad petta eksitavate reklaamide ja hinnaskeemide tõttu, teatas Euroopa
komisjon läinud nädalal.

Euroopa Liidu tarbijakaitsevolinik andis lennufirmadele ja reisikorraldajatele aasta jagu aega, et oma veebilehed seadustega vastavusse viia, ähvardades vastasel juhul kohtu ja trahvidega. „On vastuvõetamatu, et iga kolmas internetis piletit broneeriv tarbija saab petta,” ütles EL tarbijakaitsevolinik Meglena Kuneva AP-le.

Esialgsete uurimistulemuste põhjal seisnevad põhiprobleemid eksitavates hinnapakkumistes ning segastes tingimustes ja lepingutes. Tihtipeale lisatakse reklaamitud hinnale otsa veel lennujaamamaksud, hankimistasud, pagasimaksud ning veel rida muid tasusid. Samuti võtavad mõned ettevõtted kohustuslikus korras kindlustasusid, mis peaksid olema vabatahtlikud. „Võrguleheküljel reklaamitud hind peaks olema lõplik hind,” kinnitavad Euroopa komisjoni ametnikud. Keelatud peaksid olema ka väikeses loetamatus kirjas trükitud lisatingimused.

Kuneva sõnul ei saa paljude Euroopa Liidu riikide seaduste tõttu eksinud firmasid nimepidi esialgu välja tuua ja häbiposti panna. Norra ja Rootsi tarbijakaitseametnikud on aga oma võrguleheküljel seaduste vastu eksinud ettevõtetest ülevaate teinud. Muuhulgas kuuluvad sinna odavlennufirma Ryanair, Austrian Airlines ja SASile kuuluv Soome lennuliin Blue1.

Eelmise aasta septembris tehtud esialgse kontrolli käigus avastati tarbijat eksitavat infot pooltelt kontrollitud lehekülgedelt. Näiteks olid lehekülgedel odavatena reklaamitud piletid tegelikult hoopis keskmisest kallimad, kui võtta arvesse kõiki lisanduvaid makse ja tasusid.

Kontrollijate sõnul läksid 386 veebruaris kontrollitud leheküljest 137 ehk peaaegu kolmandik Euroopa Liidu seadustega vastuollu. Need umbes 80 ettevõtet esindavad leheküljed on nüüd põhjalikuma jälgimise all.

Norra tarbijakaitse sõnul leiti näiteks, et Austrian Airlines lisas piletihinnale veebilehel 200 krooni, mida reklaamitud hinnas ei olnud. Praeguseks on lennuliin sellest lisatasust loobunud.

Samamoodi lisas Ryanair piletihinnale lisatasu, kui ei makstud krediitkaardiga. Lisaks võeti tasu esimeses järjekorras lennukisse saamise eest, mis tarbijakaitse hinnangul on põhjendamatu nõudmine.

Rootsi ja Norra tarbijakaitsjad tõid välja ka rea rahvusvahelisi reisikorraldajaid, kelle kaudu broneeritakse lennupileteid üle kogu Euroopa - muuhulgas Travelstart, Sky Tours and Travellink – mis nende sõnul on nüüd põhjalikuma uurimise all.

Euroopa Liidu lennuliinidel lendab igal aastal umbes 700 miljonit reisijat. Kuneva sõnul on lennundussektori tegevuse kohta kõige rohkem kaebusi.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
27. May 2008, 10:50
Otsi:

Ava täpsem otsing