Neljapäev 8. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Nädal Ülo Toomsalu pilgu läbi

Ülo Toomsalu 16. mai 2008, 00:00

Kas mäletate, kuidas enne eelmise aasta kohalikke valimisi raporteeris Keskerakonna juht Edgar Savisaar valimisreklaamis, et ajal, kui tema on olnud majandusminister, on tagatud hoogne majanduskasv. Siis oli see julgelt üle 10 protsendi. Kõik see oli loomulikult Keskerakonna korraldatud ja lõppu käis veel tempel "Tehtud!". Tegelikult oli see tavaline propagandamula ja mõeldud ainult lollidele valijatele. Majandus elab ikka oma võnklevat elu, eriti sellises avatud väikeriigis nagu Eesti, ega ripu nii väga sellest, kui palju poliitikud tema ümber kaagutavad.

Nüüd on majanduskasv plartsatanud 0,4 protsendi peale. Pole paha - võib ka nii mõelda. Mullu samal ajal mühises majandus nii mis hirmus ning elu tundus imeilus. Praegu on ju ette näidata isegi kübeke rohkem. Mis saab edasi? Elementaarne loogika ütleb, et pärast vihma tuleb ikka päike välja. Kui aga praegune langus tuleb liiga sügav, võib sellele järgnev tõus osutuda veelgi äkilisemaks, kui oli eelmisest august väljaronimine. Ja nõnda edasi. Selline üha pöörasemaks minev üles-alla kihutamine ajab aga südame pahaks. Loodame, et trend on teistpidi ja me liigume üha vaibuva loksumise suunas.

Nukra kasvunumbri ilmumine näitab, kui tänamatu töö on ennustamine. Kes juba eelmisel aastal kuulutasid majandushoo karmi kokkukuivamist, said peamiselt sõimata ja kuulutati tähtsate riigitegelinskite poolt vaat et rahvavaenlaseks. Neil aga, kes aga kuni viimase hetkeni lubasid roosat mannavahtu, oleks põhjust silmad häbi pärast maha lüüa.

Ükski autofirma pole Äripäevas nii palju tasuta reklaami saanud kui sel nädalal Peugeot' müüja Kommest Auto - koguni kaks esikaanelugu, paraku mitte kiidutoonil.

Üks poemüüja rääkis kunagi, et pärast iga negatiivset artiklit ajalehes on neil käive suurenenud. Ehk tuleb ka siin selline tähelepanu abiks, kuigi auto pole vorstijupp. Abi on kindlasti ka sellest, kui auto, mida müüd, on värske ja särtsakas, mitte nagu d'Artagnani hobune.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
24. November 2011, 17:33
Otsi:

Ava täpsem otsing