Neljapäev 8. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Reisikindlustust lubanud Seesam hüppas alt ära

16. mai 2008, 16:31

SEB panga Platinum kaardi omanikele
reisikindlustust lubanud Seesam Rahvusvaheline Kindlustus keeldus
hüvitamast lennureisi ootamatust mahavõtmisest tekkinud kahju.

Kindlustusfirma tühje lubadusi said omal nahal tunda Lõuna-Hispaaniast Malagast Barcelona kaudu Tallinna lennata plaaninud Viimsi Spa juhatuse esimees Peeter Kukk ja tema sõber, Arco Vara ehitusdivisjoni juht Ahto Altjõe. Mõlemal mehel oli ootamatuste puhuks taskus Seesami reisikindlustuse kaart.

Peeter Kukk ütles aripaev.ee-le nördinult, et oli ostnud tuhandeid kroone maksva Seesami reisikindlustuse kogu perele. Aprilli lõpupäevil käis Kukk Malagas kinnisvaratehingut sõlmimas ja pidi ärireisilt naasma 28. kuupäeval, et järgmisel hommikul tähtsal koosolekul osaleda.

Piletid maha võetud lennureisile

Tagasisõidupäeva hommikul varakult lennujaama sättinud Kukk ja Altjõe kuulsid üllatusega, et reis Malaga-Barcelona on maha võetud. "Ilmnes, et seda reisi, kuhu meil olid piletid ostetud, üldse ei ole," rääkis Kukk, kelle sõnul polnud nad sugugi ainsad eestlased, keda ebameeldiv uudis tol päeval rabas.

Kuna teist võimalust samal päeval Tallinna jõuda polnud, lendasid Kukk ja Altjõe Malagast Tallinna Kopenhageni kaudu. Pileteid oli ainult äriklassi ning Kukk pidi lennu eest välja käima 1200 eurot (18 768 krooni - toim).

"Ega minul lõi ka jalad nõrgaks," kommenteeris Kukk ootamatut lisaväljaminekut, "selle raha eest oleksin võinud sõita Eestist Austraaliasse."

Kukk lisas, et puhkusereisil samasse situatsiooni sattunud lastega pere oleks kindlustuskaitsele lootes lennujaamas raha kokku laenanud. "Paljud laenavadki ja loodavad, et see käib kindlustushüvitise alla," ütles sageli reisiv mees, "ja mida nad teeks, kui hiljem selguks, et kindlustuskatet pole?"

Seesam kindlustas end konksuga

Seesami kahjukäsitleja Kaja Hints teatas eile, et kindlustaja arutas Malaga-Barcelona lennu varasemaks muutmist kahjukomisjonis ja keeldub hüvitise maksmisest. "Tegemist ei ole kindlustusjuhtumiga," lisas Hints.

Kuidas siis pole tegemist kindlustusjuhtumiga? Väga lihtsalt. Oma kodulehel reisijaile kindlat tunnet lubav Seesam on reisikindlustuse tingimustesse lisanud kavala punkti, millega hüvitise maksmisest kõrvale hiilida.

See kõlab nii: "Kindlustusjuhtum on kindlustuslepingus määratletud ootamatu ja ettenägematu sündmus, mille toimumise korral peab Seesam täitma oma lepingust tuleneva kohustuse." Järgneb loetelu ootamatutest sündmustest nagu haigestumine, pereliikme surm, reisi hilinemine, tühistamine jm. Lennureisi varasemaks muutmist või mahavõtmist, nagu ilmselt ka tuhandeid teisi ootamatusi selles nimekirjas pole.

Pettunud klient ütles Seesamist lahti

Peeter Kukk ütles aripaev.ee-le, et katkestas Seesami reisikindlustused, ehkki need kehtisid oktoobrini ja valis oma perele uue kindlustaja. "Paljud ärimehed usaldavad kindlustust, eriti kui nad on privaatpanganduse või varahalduse kliendid," ütles Kukk. Tema sõnul eeldavad varakad ärimehed, et pank kontrollib, kas kindlustaja lubadused peavad vett.

"Ka mina eeldan, et pank on teinud eeltööd ja saanud vastavad katted. Ma ei reisi ju kindlustusleping taskus," märkis Kukk, kes on varemgi reisikindlustuse probleemidega rinda pistnud. Hansapanga kindlustuspartnerid jätsid Kukele kahju hüvitamata kahel korral. Mõlemal juhul vahetas pank koostööpartneri välja.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
21. May 2008, 10:57
Otsi:

Ava täpsem otsing