Poed nuhivad ostjaid mobiilisignaalide järgi

19. mai 2008, 13:50

Mobiiltelefoni edastatud signaalid
võimaldavad kaubanduskeskustel jälgida, kui kaua inimesed poes aega veedavad
ning milliseid osakondi külastavad.

Mobiiltelefon, isegi kui see on lihtsalt taskus, annab iga paari minuti tagant välja signaale, mis võimaldab kaupmeestel saada täpse ülevaate ostja käitumisest poes.

Nii saab teada, mis kell inimene kaubanduskeskusse saabus, millistes poodides ta käis, kaua ta seal aega viitis ning millist teekonda pidi ta keskuses liikus.

Otseselt isikuandmeid poed enda käsutusse ei saa, kuid surverühmad, kes tegelevad eraelu kaitsega on mures, mis saab siis, kui info satub valedesse kätesse.

Seade jälgib mobiiltelefonist väljuvaid signaale ning telefoni asukoht määratakse kolme erineva vastuvõtja suhtes.

Juba on see Suurbritannias kasutuses kahes ostukeskuses ning veel kolm rakendavad süsteemi tuleval kuul, teatas The Timesi võrguväljaanne.

Ostukeskus saab tarbijate käitumise kohta kogutud infot kasutada oma huvides mitmel moel. Näiteks, kui ilmneb, et keskuse sulgemise ajal kell 6 on majas veel 10 000 klienti, siis tasuks kaaluda pikemaid lahtiolekuaegu. Kui selgub, et enamus kliente, kes külastavad Gapi poodi lähevad järgmisena Nexti, saab selle teadmist kasutada turundus- ja reklaamitegevuse korraldamisel.

Porstmouth’i keskus Gunwharf Quays näiteks oli üllatunud, kui suur osa kliente on sakslased – vastuvõtja teeb kindlaks, millisest riigist on telefon pärit – ning paigaldas parkimismajja saksakeelseid juhiseid.

Telefon ei tee kindlaks kasutaja andmeid, kuid kasutab telefoni IMEI-koodi, mis on igal telefoniaparaadil unikaalne. Kui IMEI-kood kõrvutada telefoniomaniku andmetega on võimalik kokku panna juba palju detailsem pilt tema isiku- ja tarbimisomadustest. IMEI koodi ja telefoniomaniku andmed saab kokku panna telefonioperaator, poodide käsutuses selliseid andmeid pole.

Seadmed välja töötanud firma Path Intelligence väitel on tegu vaid abinõuga turundustegevuseks. „Pole mingit võimalust panna kokku meie kogutud infot ja telefoniomaniku isikut,” teatas firma.

Kuid üks kauplus, kes sellist süsteemi kasutab ei soovi siiski seda avalikustada, kartes, et see võib tarbijaid ärritada.

Süsteemi rent maksab kuus 20 000 naelsterlingit (ligi 400 000 krooni). Ühe suure kaubanduskeskuse katmiseks on tarvis umbes 20 väikest vastuvõtjat.

Samasugust jälgimist saaks teha ka wi-fi või Bluetooth signaalide põhjal, kuid telefonisignaal on tugevam, seega on ala katmiseks vaja vähem vastuvõtjaid.

Mobiilpositsioneerimine pole iseenesest midagi uut, kuid seal on viga kuni 2 kilomeetrit. Path Intelligence pakub oma jälgimissüsteemi eksimuseks mõne meetri.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
05. June 2008, 11:12
Otsi:

Ava täpsem otsing