Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Parts soovib riigifirmade börsiplaani üles soojendada

    Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Partsi kinnitusel oleks positiivne, kui valitsus tooks riigiettevõtete börsile mineku teema taas lauale ja otsiks riigiettevõtetele uusi kasvuvõimalusi.
    Tema sõnul ei ole praegu valitsuses ühtset seisukohta, kuid majanduskasvu olulise aeglustumise tõttu tuleb arutada, mida muuta ja milline on ettevõtete kasvustrateegia lähiaastatel.
    Börsile minek on kõne all Eesti Energia, Eesti Raudtee, Eesti Posti, Tallinna Sadama, Tallinna Lennujaama ning Eesti Loto puhul. Parts lisas, et analüüs tuleb iga ettevõtte puhul teha eraldi.
    Keskerakonna fraktsiooni liider Ain Seppik ütles, et ei pea vajalikuks riigiettevõtteid börsile viia. "Riigiettevõtete börsileminekust on palju juttu olnud. Siin ei ole midagi uut. Valitsus peaks seletama, milles börsileminek täpsemalt seisneb," rääkis Seppik.
    Seppiku sõnul ei ole Keskerakond nõus toetama riigiettevõtete börsile viimise ideed, kui selle eesmärk on ettevõtete pealt teenitud tulude eest riigieelarve auke lappida.
    Seppiku sõnul läheb neil ettevõtetel, keda plaanitakse börsile viia, vägagi hästi, välja arvatud Eesti Postil, mille nõukogu liige Meelis Atonen on ettevõtte maha müüa lubanud.
    Rahvaliidu fraktsiooni esimehe Karel Rüütli sõnul ei toeta fraktsioon valitsuse ideed viia riigiettevõtted börsile, kuna ei näe sellel sammul mingit põhjust.
    Rüütli on arvamusel, et strateegilised riigiettevõtted peaksid jääma siiski riigile.
    "Praegu on ilmselge, et börsile minekuga sooviks valitsus täita oskamatu juhtimise tõttu tekkinud eelarveauke," sõnas Rüütli. "Arvan, et riik ei võida sellest midagi. Kuna tänane majandusolukord ei pruugi tuua sellist kasu, mida riik saada loodab," märkis Rüütli.
    Reformierakonna juhatuse liige Jürgen Ligi ütles, et on tutvunud riigiettevõtete börsileviimise kavaga, kuid jääb ootama augustis esitatavat detailset kava, kus on välja toodud plaani plussid ja miinused.
    Reformierakonna suhtumine sellesse ettevõtmisesse on positiivne. "Tegemist on edumeelse sammuga, mis on meie seisukohtadega kooskõlas," lisas Ligi, kelle sõnul pole riigiettevõtete puhul tegu puhta turumajandusega ning siin mängivad rolli ka poliitilised mõjud.
    OMX Tallinna Börsi juhatuse esimehe Andrus Alberi sõnul võiks esimesena börsile tulla Eesti Energia. "See on suurettevõte, mille turuväärtus on 25 miljardit krooni, ja kui sellest 10 või 20 protsenti börsile tuua, siis oleks tegemist ühe suurema ettevõttega mitte ainult meil, vaid kõikidel Balti börsidel," märkis Alber.
    Alberi sõnul on praegu õige aeg analüüsida, millal ja millised riigiettevõtted võiksid börsile minna, ja põhimõtteline otsus võiks valmis olla sügiseks.
    Alber meenutas, et juba kolm-neli aastat tagasi ütles valitsus, et teeb analüüsi ja otsustab, millised ettevõtted võiksid börsile minna, aga seda otsust siiani ei ole, vahendas ETV 24. Alber ütles ETV hommikusaates "Terevisioon", et ettevõtte börsile viimine võtab aega 6-12 kuud, seega ei ole tõsiseltvõetav argument, et börside languse ajal ei peaks selle teemaga tegelema.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.