Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tallink City arendus venib

    "Mul puuduvad projekti kohta uuemad andmed, kuna Hanschmidt, kes oli selle eestvedaja, vaikib. Tundub, et joovastus on mööda läinud. Mina saan aru, et praegu kõik seisab," ütles Lasnamäe linnaosavanema asetäitja Toivo Moorast.
    Mees lisas, et Lasnamäe linnaosavanem Kalle Klandorf on üritanud Hanschmidtiga projektist rääkida, aga siiani tulutult.
    "Linnaosavanem on paar korda püüdnud Hanschmidti kätte saada, aga kumbki pool on leidnud, et ei ole paras aeg kohtuda. Järelikult on ikkagi põhjuseks neljatäheline sõna (raha - toim), ehk ei ole millestki rääkida," lisas Moorast. Tema sõnul on detailplaneeringu kehtestamine pro forma ehk lihtsalt vormistamise küsimus, misjärel saaks lõpuks ehitusega alustada.
    Tallinna linnaplaneerimisamet ootab juba viis kuud Infortari kooskõlastusi planeeringu märkustele.
    Lasnamäe planeeringute juht Mari Heinsoo tõdes, et Tallink City aktiivne planeerimistegevus lakkas eelmise aasta detsembris ja pärast seda pole kooskõlastuste vastu enam huvi tuntud.
    "Paistab, et arendaja on tempo maha võtnud. Viimased märkused detailplaneeringule tehti jõulude ajal ja pärast seda pole planeeringut meile esitatud," ütles Heinsoo. "Varem oli selle objektiga kogu aeg väga kiire. Projekt ilmselt seisab, kuna aktiivset huvi ei ole enam 4-5 kuud üles näidatud," lisas Heinsoo.
    Infortari üks omanikke ja juhatuse esimees Ain Hanschmidt aga ei nõustu Tallinna linnavalitsuse ametnikega, et hiigelarendus on juba pool aastat seisnud.
    "See Infortari projekt. Kuidas keegi saab öelda, kuidas me seal teeme või ei tee? See on meie maa ju," ütles Hanschmidt ja kinnitas, et projekti pole külmutatud. "Ma ei ütleks, et see on edasi lükkunud. Lihtsalt iga asi nõuab oma aja. Me teeme tööd sellega," lisas ta.
    Hanschmidti sõnul pole nad detailplaneeringut kehtestanud, kuna soovivad arvestada rentnike soovidega.
    "Praegu on vaja põhiklientidega läbi rääkida ja nende vajadustega eskiisis arvestada. See on selline äri. Linnavalitsus ei tule ju nendega läbi rääkima," põhjendas Hanschmidt.
    Ta lisas, et eskiisipõhises detailplaneeringus on vaja väga täpne olla, kuna pärast ei lasta enam planeeringus muudatusi teha.
    Hanschmidt ei soovinud välja öelda aega, millal detailplaneering võiks kehtestamisele jõuda.
    "Kui ma ütlen selle, siis te hakkate ju mind sõimama sel kuupäeval, et Hanschmidt ütles, aga ütles valesti," lisas mees.
    Tallink City Tallinnas Lasnamäel on esialgsete plaanide järgi 160 000 ruutmeetri suurune arendusprojekt, kuhu tulevad nii suusatunnel kui ka büroopinnad.
    Juriidiliselt pole Tallink City börsiettevõttega Tallink seotud, kuigi kasutab selle kaubamärki. Infortar on laevandusettevõtte Tallink tuumikaktsionär.
    Tallink City arendustegevuse toppamise tõttu saab vähem poliitilist profiiti lõigata ka keskerakondlik linnavõim.
    Mullu vahetult enne riigikogu valimisi kohtas Lasnamäel Laagna teel suuri plakateid, kus Keskerakond lubas Tallink City valmis valmis ehitada kui Lasnamäe uue keskuse.
    Linnapea Edgar Savisaar on korduvalt kinnitanud, et Tallinn toetab Tallink City arendust.
    "Võib-olla võiks Äripäev selles osas initsiatiivi üles näidata ja samuti moraalselt Tallink Cityt toetada," soovitas Savisaar veel 2007. aasta novembris. Nõnda lülitati Tallink City projekt ka kõrghoonete teemaplaneeringusse.
    Tallink City seisakut Savisaar praegu kommenteerida aga ei soovinud, vaid delegeeris vastamise abilinnapea Taavi Aasale.
    "Ei ole kuulnud, et arendustegevus oleks seiskunud. Plaan on jõuda selle aasta jooksul planeeringu kehtestamiseni. Meie andmeil peavad arendajad praegu läbirääkimisi võimalike tulevaste rentnike-operaatoritega, et täpsustada nende nõudmisi ruumidele," kommenteeris Aas.
    Tallinki omanikud tunduvad olevat suurema riskitaluvusega kui paljud teised Eestis. Kui see risk oleks nende arvates normaalne, siis nad oleks võib-olla juba alustanud. Aga kui see pole ka nende jaoks vastuvõetav, siis on kinnisvara olukord üpris keeruline.
    4-5miljardilise projekti jaoks tuleb kõigepealt rentnikud leida. Väga palju suuri rentnikke Eestist leida pole.
    Ka välismaa potentsiaalsed rentnikud on ettevaatlikuks muutunud või ajatanud soovi. Teine suur probleem on, et praegu on pangad rohkem kui ettevaatlikumad isegi väiksemate projektide puhul. Suurtest rääkimata. Aga kui on väga kindel ja teada-tuntud tellija või kindel rendileping, siis on asjad lahendatavad.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Boeing on keerulises olukorras, kuid üllatas tulemustega
Kolmapäeval teavitas Boeing esimese kvartali tulemustest, mis näitasid, et ettevõtte korrigeeritud kahjum aktsia kohta oli 1,13 dollarit, mis oli väiksem kui oodatud 1,72 dollarit, vahendas Yahoo Finance.
Kolmapäeval teavitas Boeing esimese kvartali tulemustest, mis näitasid, et ettevõtte korrigeeritud kahjum aktsia kohta oli 1,13 dollarit, mis oli väiksem kui oodatud 1,72 dollarit, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.