Uuring: muudatusi põhjustavad üha nõudlikumad kliendid

21. mai 2008, 10:05

IBMi ja Economisti koostöös erinevate
ettevõtete tegevjuhtide seas läbi viidud uuring näitab, et juhid ootavad
lähiajal suuri muutusi. Eelseisvad muudatused tulenevad eelkõige üha
nõudlikumaks muutuvatest klientidest.

Klientide seast tõuseb esile kaks uut gruppi: info kõigesööjad ja ühiskondlikult meelestatud kliendid.

Uuringu kohaselt suurendab muutustega toimetulek järjest enam vahet globaalse majanduse võitjate ja kaotajate vahel. Märkimisväärseid muudatusi ootab lähitulevikus tervelt 83% küsitletud tegevjuhtidest, mida on 28% enam kui kaks aastat tagasi. Eelseisvaid muutusi näevad tegevjuhid optimistlikult ning soovivad neid oma konkurentsieeliseks pöörata, samas ollakse aga mures oma võime pärast muudatusi efektiivselt hallata, teatas IBM Eesti.

Tervikuna hindasid küsitletud oma organisatsioonide võimekust muudatusi hallata 22 protsendipunkti madalamalt kui oma ootusi eelseisvate muudatuste suuruse suhtes – teisisõnu, ilmnes järjest laienev muudatuste lõhe. Olulisima muudatuste allikana märkisid tegevjuhid oma kliente.

Uuringu kohaselt plaanivad tegevjuhid suurendada investeeringuid just uute kliendigruppide soovidele reageerimiseks.

“Tuleviku ettevõte käsitleb muutumist organisatsiooni püsiva olekuna. Need tegevjuhid, kes suudavad hallata suuri muudatusi, suudavad edestada konkurente, haarates uusi kliendirühmi ja tehes julgeid samme äri korraldamisel globaalse integratsiooni põhimõtete järgi,” ütles IBMi globaalsete äriteenuste üksuse asepresident Ginni Rometty. “Ja on selge, et edukamalt tegutsejad edestavad konkurente muudatuste ärakasutamise võime baasil.”

Info kõigesööja ahmib endasse mitmesugust informatsiooni ja tihtilugu levitab oma vaateid ja ootusi interneti kaudu üle maailma, vahetades passiivse tarbija rolli märksa sügavama kaasatuse vastu.

Vaatamata sellele, et info kõigesööjad kliendid on nõudlikumad, ei näe enamik tegevjuhtidest neid mitte ohuna, vaid võimalusena eristuda konkurentidest selle kliendigrupi kõrgendatud ootuste rahuldamise kaudu. Tegevjuhid planeerivad suurendada info kõigesööjate teenindamiseks tehtavaid investeeringuid järgneva kolme aasta jooksul 22% võrra.

Äriliselt edukamate firmade lõikes on investeeringuplaanid veelgi märkimisväärsemad – kõrgeima kasumimarginaali kasvuga firmade juhid kavandasid kõigesööjatele suunatud investeeringute kasvu kolme aasta jooksul 36%. Lõviosa neist uutest investeeringutest on suunatud koostööd ja innovatsiooni toetava võimekuse parandamisele ning läbipaistvuse suurendamisele.

Uuring näitas, et info kõigesööjad mõjutavad investeeringute mahtu kõigil turgudel. Euroopas plaanitakse sellele kliendirühmale suunatud investeeringuid suurendada kolme aasta jooksul 23%, see on 20% enam kui eelnenud kolmel aastal. Sarnased kasvud ilmnesid ka teistes maailmajagudes.

Ühiskondlikult meelestatud kliendi esiletõus. Tegevjuhid olid ühel meelel, et klientide ootused ettevõtete sotsiaalsele vastutustundele (ESV) on kasvuteel ja et ESV hakkab tulevikus ettevõtete eristumisel olulist rolli mängima. Kliendid jälgivad tähelepanelikult organisatsioonide ESV profiile (muuhulgas ka “rohelisi” ettevõtmisi) ja nõuavad järjest enam ühiskondlikult meelestatud tooteid, teenuseid ning isegi tarneahelaid.

Tegevjuhid tõdesid, et kuigi kliendid on alati hoolinud ühiskondlikest teemadest, leiavad sellesuunalised mõtted nüüd märksa sagedamini väljendust tegudes, seda just ettevõtete ESV profiili hindamise näol enne ostuotsuste tegemist. Mõistmaks paremini ühiskondlikult meelestatud klientideni jõudmise viise, kavandavad juhid järgmise kolme aasta jooksul suurendada investeeringuid 25%, mis on kõigist uuringus tuvastatud trendidest suurim protsentuaalne kasv.

Uuringu järgi on tegevjuhtide tähelepanu keskkonnaküsimustele viimase nelja aastaga keskmiselt kahekordistunud. Kasv pole aga siiski igal pool ühesugune – keskkonna tähtsustamisel on esikohal Aasia ja Vaikse Ookeani regiooni ning Euroopa juhid, neile järgnevad Ameerika juhid.

Tegevjuhid mainisid veel, et ESV mainest on saanud oluline vahend uute töötajate ligitõmbamisel ja olemasolevate hoidmisel. Samuti tõdeti, et erasektori organisatsioone peetakse avaliku sektoriga võrdväärselt vastutavaks oma tegevuspiirkonna sotsiaalmajandusliku heaolu tagamise eest.

Kokkuvõttes näevad tegevjuhid sotsiaalses vastutuses võimalusi konkurentsieeliste loomiseks ja olemasoleva turuosa hoidmiseks. Uuringust ilmnes, et fundamentaalsed nihked kahe nõudliku kliendirühma ootustes ja tärkavate turgude kasvanud ostujõud põhjustavad suuremahulisi muutusi organisatsioonide ärimudelites üle maailma. Tegevjuhid liiguvad nende ärimudelite suunas, mis toetavad kiiremat ja ulatuslikumat globaalset koostööd ning kiiret ümberhäälestumist uutele võimalustele.

Jõulisi muutusi võimekuse osas, mis eristavad juhtivaid organisatsioone teistest, kavandab 86% küsitletud tegevjuhtidest. Tegevjuhid loodavad kohandada oma ärimudelid globaalse integratsiooni põhimõtetele vastavaks, sealhulgas hakata otsima eristumist võimaldavaid ekspertteadmisi, ressursse ja varasid kogu maailmast. Lisaks plaanib 75% tegevjuhtidest ülemaailmsete integratsioonivõimaluste ärakasutamiseks aktiivselt siseneda uutele turgudele, 85% juhtidest näeb aga nende võimaluste kasutamiseks ette partnerlussuhete loomist.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

Vaata kogu kava
Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
21. May 2008, 10:02
Otsi:

Ava täpsem otsing