Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kas uus või taastatud rehv?

    Kliendil tuleb eelkõige otsustada, kas valida uus või taastatud rehv. Suurem osa rehvidest on taastamiseks sobilikud. Nii nagu sõiduautode rehvitööstuses, pole ka ehitusmasinate puhul võõras rehvide taastamine.
    Industech Baltic OÜs müügi ja hooldusega tegelev Peeter Treial propageerib rehvide taastamist. "Teeme koostööd Euroopa suurima ehitusmasinate rehve taastava firmaga Marangoni. Taaskasutuse temaatika on päevakohane ja ka tehnoloogia on juba väga heal tasemel," kinnitab Peeter Treial.
    Ehitusmasinate rehvide taastamise kasuks otsustamisel on olulised taastamisele kuluv aeg ja hinnasuhe uue rehviga. Peeter Treiali sõnul võib taastamisele kuluda kuni kaks kuud, ent nii kaua ei saaks ükski ehitusmasin seista.
    "Saades kliendilt rehvi, mille karkass on taastamiskõlbulik ja sarnane meil laos olemasolevaga, vahetame selle kohe eelnevalt taastatud rehvi vastu," selgitab ta.
    Treiali andemetel saab umbes üheksakümmend protsenti rehvidest taaskasutuskõlblikeks töödelda ning kokkuvõttes tuleb hind odavam kui uue rehvi ostu puhul. Samas lisab ta, et taastamise mõttekus on otseselt seotud rehvi kasutustingimustega ja sellele esitatavate nõuetega.
    Industech Baltic OÜ pakub oma töökojas rehvide vahetamise teenusele lisaks ka kliendi juurde sõitmise teenust, et siis võimalusel objektil rehv suurema ajakuluta parandada. "Taastatud rehvidele lisaks on laos ka uusi rehve," räägib Treial.
    Solideal Baltic ASi tegevjuht Tarmo Männasalu võtab rehvide taastamise teemal pigem pessimistliku hoiaku. Rehvide taastamise tehnoloogia on küll arenenud, kuid tulemus polevat ikkagi võrreldav uuega. Kvaliteedi ja hinna suhet vaadates ei näe Männasalu mõtet otsustada taastatud rehvi kasuks: "Taastamiseks peab rehvi karkass heas seisukorras olema, paraku näitab praktika vastupidist ja üldiselt tuleb uus rehv kasutusele võtta."
    Solideal Baltic AS seega rehvide taastamisega ei tegele ning müüb ainult uusi rehve, mille valik laos on Eesti turu mahtu arvestades piisav. Ka ei paku firma teenust rehvide vahetamiseks.
    Männasalu selgitab, et võrreldes sõiduautode rehvidega on ehitusmasinate rehvide turg keerulisem, kuna erinevaid sektoreid on seal tunduvalt rohkem. "Tuleb arvestada tööde iseloomu, kasutustingimusi, rehvide koormusindekseid ja teisi olulisi parameetreid." Rehve omavahel võrrelda ja liigitada on tema sõnul keeruline ülesanne.
    Küll aga nimetab Männasalu rehvitootjaid hinnaklassi järgi. "Levinuimad margid on kaubamärk Solideal ja samuti meie otsene konkurent Mitas." Tarmo Männasalu arvates on tegemist keskklassirehvidega. Kallimal ja kõrgemal tasemel on Michelin, Goodyear ja Bridgestone oma tootevalikuga. Peeter Treial nimetab kolmele kõrgklassirehvile lisaks ka üha enam turul positsiooni kindlustavat Techkingi tootjafirmat. Neid nelja rehvitootjat esindab ka Industech Baltic OÜ, lisaks muidugi Marangoni taastatud rehve.
    Intrac Eesti AS müügiesindaja Ramon Kaunismaa räägib, et nende praktikas on iga päev probleeme rehvide vastupidavusega. Põhjus pole ühe või teise tootja toodetud rehvide erinevas kvaliteedis, vaid ikkagi töökeskkonnas, kus masin töötab.
    "Kulumise mõttes võib rehv kas või kolm aastat vastu pidada, kuid igapäevase torkekahjustuse vastu kaitset pole," ütles Kaunismaa. Peeter Treial Industech Baltic OÜst kinnitas samuti, et rehvi vastupidavusest rääkides pole võimalik üldistusi teha, kuna rehvidele esitatavad tingimused ja koormused pole võrreldavad.
    Kuna sarnased probleemid on tõesti küllaltki sagedased, on Intrac Eesti AS sõlminud rehvide parandamiseks lepingud, kus parandajafirma sõidab objektile masina juurde ja võimalusel parandab tekkinud kahjustuse kohapeal. Ramon Kaunismaa lisab, et kui rehvi eluiga kulumise tõttu peaks lõppema hakkama, eelistab Intrac Eesti ikkagi uut rehvi taastatule.
    Cramo Estonia ASi rendidirektori Toomas Linamäe arvates on rehvide purunemise tõttu tekkivad tööseisakud harukordsed. "Loomulikult tuleb ette probleeme rehvidega, kuid seda juhtub väga harva." Väiksema kahjustuse korral parandatakse rehvid ise, suuremate probleemide puhul kasutatakse asjatundjate abi, lisab ta.
    Tootjafirmasid ja -mudeleid, mida eelistada ja kasutada, Linamäe välja ei too, kuna masinad ja seadmed on erinevad ning igaühele on ette nähtud spetsiaalsed rehvid. Kasutatakse ainult neid rehvimarke, mida Eesti turul kindlasti ja vajadusel ka kiiremas korras saada on.
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Bolti lobi ei läinud Euroopas läbi, uus direktiiv sai rohelise tule
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.