Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Logistikute kogukond otsib pääsu põhja vajumisest

    "Olin nende seitsme või üheksa - täpselt enam ei mäleta - hulgas, kes Tallinnas Kanali teel kokku istus ja alustas arutlust teemal: vajadused ja võimalused logistikaühingu tekkeks. Esindasin skeptiku rolli. Minu peamine kõhklus seisnes selles, et mis saab siis, kui suur hurraa mööda läheb," meenutab Jüri Jakobson.
    Jakobson ise otsustaski aktiivsest osalemisest loobuda ajalise ressursi puudumise tõttu. Teiste entusiasmi toetas ta siiski poolthäälega ühingu loomiseks. Nii jõutigi kaheksa aastat tagasi, 29. veebruaril, asutamiskoosolekuni. Toona asutamislepingu sõlmimise juures viibinud ja hiljem aastani 2006 ühingu juhatuse liikmena tegutsenud Tõnis Hintsov täpsustab, et asutamislepingu sõlmisid lõpuks 12 entusiasti.
    Jakobsoni väitel tuli ühingu loomise initsiatiiv Soome koolitusfirmalt LCG Logistics, kellel oli hea koostöö Schenkeriga. Paljuski tänu nendele kahele organisatsioonile logistikaühing Eestis sündiski, kuid samas jäi seetõttu ühingu tegevus esimestel aastatel ühekülgseks. "Siis sai enam otsustusvabadust Illimar Paul, kes oma pööraste ideedega tegelikult ühingu elama sai," tõdeb Jakobson.
    Logistikaühing oli see, kes alustas tänapäeval valdkonna arvamusfoorumiks kujunenud Transestonia konverentside korraldamist. Logistikaühing pääses mõned aastad tagasi tihti meediasse ka aktsioonidega pikkade autorongide lubamiseks Eesti teedele. Selleks korraldati ka testsõit, et tõestada pikkade autorongide võimalikkust liikluses.
    Kaugem eesmärk oli aga näidata, et Eestis on võimalik arendada ka muid transiidisuundi peale vedelkütuste transpordi. Soov oli, et vastavad arengusuunad kirjutatakse riiklikkusse transpordi arengukavasse. Aktiivselt käivitus ka ühingu klubiline tegevus. Kui küsida ühingu nimekirjas olevate inimeste käest nüüd, millist lisandväärtust on ühingusse kuulumine andnud, toovad kõik esile ettevõtete külastusi, sealt saadud kogemusi ja kontakte. Selle nimel oldi valmis ühingusse kuuluma.
    Logistikaühingu liikmeskond kerkis nagu pärm. Aastail 2002-2006 kasvas juriidilistest isikute liikmete arv kolmelt 26-le ja füüsilistest isikutest liikmete arv 100-lt 350-le. Aga kas see arv on sinna jäänudki? Kahjuks mitte. Tänavu on liikmemaksu tasunuid alla saja.
    Suur hurraa sai mööda 2006. aastal, kui ühingule valiti uus juhatus. Logistikaühingu juhatuse esimeheks sai Mait Marran. Sama aasta sügisel kinnitab Marran
    Logistika kuukirjale antud intervjuus, et järgmiseks kaheks aastaks on seatud kümme selget eesmärki. Ometigi kaob logistikaühing järgnevateks aastateks ühingu liikmete jaoks pildilt.
    Ühingu veebileheküljel www.logi.ee on nimekirjas 386 liiget. Piisab sellele nimekirjale meilipostituse tegemisest, et aru saada: nimekiri ei vasta tõele. 110 meili puhul tuleb teade, et sellised aadressid ei ole kasutusel. Tõenäoliselt ei ole seda nimekirja enam ammu korrastatud ja ühing pole meiliaadresse kasutanud." Ausalt öeldes ei ole ka ise enam kindel, kas veel liige olen," ütleb Kristi Rautio, kelle nime võib aga veel ühingu veebileheküljelt liikmete nimistust leida.
    Jakobsoni selgitusel on väga lihtne põhjus, miks on ühingu liikmemaksu tasunute arv kiiresti langenud. "Ma ei tea isegi, kas olen viimastel aastatel liikmemaksu maksnud või mitte," ütleb Jakobson. Varasematel aegadel oli ta kindel maksja, sest ühingupoolne meeldetuletus oli piisav kohustus. Enam pole aga ühingu meeldetuletusi tulnud, kellele ja millal maksta.
    Veel tuuakse ühingu liikmeskonna kokkukuivamise põhjusena välja viimaste aastate juhatuse passiivsus, mis on ühingu varjusurma kukutanud. "Miks peaks lihtsalt liikmena rippuma, kui see midagi vastu ei anna," leiab Janek Saareoks, kes ka logistikaühingu nimistus endiselt kirjas. "Suhted on alati ikka kahepoolsed ja kui üks pooltest midagi ei saa, siis suhe ei toimi," nendib ta.
    Marrani selgitusel on ühingu füüsilistest isikute liikmete arv 385. Kuid korraga pole kunagi sellist arvu liikmeid olnud, kuna see arv sisaldab endas kõiki, kes on läbi aastate end liikmeks registreerinud. Ühing ei ole liikmete nimekirjast liikmemaksu mittetasuvaid isikuid kustutanud. Marran tunnistab, et seatud eesmärkidest on jäänud realiseerimata uue interaktiivse kodulehe koostamine, mis koondaks ühtlasi ka logistika valdkonda puudutava info ja teabe nii koolituse, teenuste, statistika, uuringute kui ka logistikauudiste vallas. Samuti on jäänud algatamata töögrupid eri arengusuundade juhtimiseks.
    Samuti logistikaühingu juhatusse kuuluv Indrek Oolup aga leiab, et algselt ühingu liikmetele mõeldud üritused - ettevõtete külastused ja klubiline tegevus - on oma värskuse kaotanud. Sellest ka ühingu liikmete passiivsus ja liikmeskonna vähenemine.
    Logistikaühingu passiivsuse põhjuse võib leida ühingu majandusaastaaruande tegevusaruandest. Ühingul ei õnnestunud 2007. aastal palgata tegevjuhti ja kogu ühingu tegevus jäi endiselt ühiskondlikel alustel töötava juhatuse kanda. Paraku juhatusel selleks tegevuseks piisavalt aega ei jätkunud.
    Üllataval kombel on aga liikmeskonna hääbumise all kannatav ühing oma ajaloo parimas finantsseisus. Eelmise aasta lõpuga oli ühingul raha 542 314 krooni. Sellegi põhjus on aga ebaõnnestumine tegevjuhi otsimisel. Kokku hoiti nii tegevjuhi palgakulu kui ka kulutused büroopindadele. Samas teeniti raha nii seminaride korraldamisest kui ka liikmemaksudest. Paraku näitab tulude teenimine ilma aktiivse tegevuseta langustrendi. Nii konverentside ja koolituste korraldamisest kui ka liikmemaksudest saadud tulu langes möödunud aastal 2006. aastaga võrreldes. Seega on viimane aeg Marrani kinnitatu ellu viia: ühingu majanduslik seis võimaldab esmakordselt väärilise tasuga tegevjuhi palkamist, statsionaarse büroo sisseseadmist ja ka mõnes väiksemas välisabiprojektis osalemist.
    Ajakirja trükkimineku ajaks oli logistikaühingu uude juhatusse valimiseks end üles seadnud viieliikmeline grupp, kes nimetas end "taaselustajateks". Elustajad on Lauri Latt, Sergei Slepuhhov, Roger Allas, Margus Saks, Illimar Paul. Kuigi Pauli nime esitatakse kõigis gruppi tutvustavates materjalide viimasena, pole kahtlust, et grupi eestvedaja on just tema. Logistikaühingu liikmete hulgas tehtud eelküsitlus "Keda valiksite ühingu juhatusse?" andis ka nimeliseks vastuseks peamiselt vaid Illimar Pauli, kelle varasemast juhtimisest loodetakse, et ta suudab ühingu taas vee peale tõsta. Tema kaaskonna kohta arvatakse, et tegemist on noorte meestega, kellelt tuleb kindlasti värskeid ideid ja kes on suutnud end juba mõne üritusega ka varem tõestada.
    Pauli idee ühingu taaselustamiseks ongi üles ehitatud noorte saavutusvajadusele.
    Et ühingu tegevus taaselustada ja taastada maine endiste ja allesjäänud liikmete seas, lubab Paul kogu ühingu pea peale keerata. "Kui seni on Eesti Logistikaühing olnud pigem töö ja pereeluga hõivatud vanade tegijate tsunft, kus noored on tundnud end külalistena, siis nüüdsest hakkab olema teisiti," lubab Paul. Tema kinnitusel hakkavad logistikaühingu tegevust ja arengut vedama just noored, kogemustega tegijad kaasatakse mentorite ja juhendajatena. "Selle uuenduse elluviimist toetab ka uue juhatuse koosseis, kuhu kuuluvad valdavalt noored, energilised ja ambitsioonikad logistikud, keda motiveerib saavutusvajadus ning soov oma nimi läbi vajalike tegude turul tuntuks teha," lisab ta.
    Kuukirja trükkimineku ajaks oli logistikaühingu tulevikust teada vaid kaks võimalust. Kas jätkata vanaviisi hääbumist või anda eluõigus uuele visioonile, katsetamaks taas pürgimist valdkonna arvamusliidrite hulka. Valik tehti eile.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.