Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Omatoodete portfelli kujundab disainer
Kuidas disaineriga koostööd teha ning saavutada parimaid tulemusi?
Küsimusele vastuse leidmiseks hakati korraldama ABCDisaini seminare, kus tutvustatakse disaini abil edu saavutamise võimalusi konkreetsete juhtumite analüüsi kaudu.
Alustavatele ettevõtetele on ette valmistatud seminarisarja "Disaini roll tootearenduses" teine üritus, mis keskendub omatoodete väljatöötamisele ja arendamisele.
30. mail vaadeldakse Tallinna Tehnikaülikoolis omatoodete portfelli kujundamise probleemistikku: kuidas jõuda tootmis- ja tehnoloogiapõhisest ettevõtlusest disainiteadlikku kasutamist nõudvate ja unikaalset brändi loovate ettevõtlusmudelite juurde.
Seminaril esinevad ettekannetega Hongkongi disainikooli professor John Heskett, kes on mitme riigi ja rahvusvahelise firma disainipoliitika väljatöötamise nõustaja, ning rahvusvaheliselt tunnustatud disainijuhtimise ekspert ja teoreetik Peter McGrory.
John Hesketti sõnul turg lihtsalt ei eksisteeri ega oota uusi tooteid, vaid selle on loonud erinevad ettevõtted. Oma turu loomise protsessis tuleb disain kaasata kõikidesse ettevõtte tegevustesse.
"Disaini komplekssuse mõistmine ja selle ettevõtte jaoks parimal moel kõikidesse arendusprotsessidesse kaasamine on ettevõtte juhtkonnale kohustuslik - see on eeltingimus, millel kõik ülejäänu püsib," kinnitab John Heskett.
Seminarile on lubanud lisaks SmartUsi tootjale tulla esinema ka Soome eelmise aasta disainiauhinnaga pärjatud disainerid.
Nad tutvustavad seminaril oma uudse lahendusega PlusVilla palkmajade kontseptsiooni, mis ühendab endas heal tasemel disaini, arhitektuuri, tööstuslikku tootmist ja individuaalset modifitseerimise võimalusi.