ERGO pressib liikluskindlustuse hinda alla

02. juuni 2008, 16:32

ERGO kindlustus vähendab maaklerite
liikluskindlustuse vahendustasu kaks korda, et suurendada ettevõtte sisemist
efektiivsust.

„Soovime ühtlustada maaklerite kanali ja meie oma müügikanali kulud liikluskindlustuse müümisel, et suurendada ettevõtte sisemist efektiivsust ja vähendada survet liikluskindlustuse hinnatõusuks. Hetkel on liikluskindlustus jätkuvalt kahjumit tootev liik avariide rohkuse ning ravi- ja remondikulude suurenemise tõttu,“ märkis ERGO juhatuse liige Sergei Vahnitski.

Kulude suurenemine pole otseselt tingitud majanduslangusest. „ERGO näitas aprillis kahjukindlustuses head kasvu. Pigem soovime õiglasemalt jagada ühist vastutust maaklerite ja seltside vahel. Leian, et see kindlustusliik pole mõeldud seltsidele kasumi teenimiseks, vaid on oma kohustusliku iseloomu tõttu pigem avalik teenus ja ei tohiks ka maakleritele olla kasumi teenimise allikas,“ märkis Vahnitski.

ERGO otsusest võidavad Vahnitski hinnangul kliendid. „Vähendades maaklerile makstavat vahendustasu võidavad kokkuvõttes kliendid, sest selliselt väheneb vajadus liikluskindlustuse tariifide tõstmiseks. Loodan, et ERGO eeskuju järgivad ka teised kindlustusseltsid ja liikluskindlustuse tariifide tõstmise asemel keskenduvad vahenduskanalite efektiivsemale juhtimisele,” lausus Vahnitski.

Praeguse seisuga teistes sektorites Vahnitski sõnul vahendustasusid kärpida plaanis ei ole, samuti pole plaanis maaklereid koondada. „Enamusel maakleritest pole liikluskindlustuse müügi osakaal suur. Samas loodame, et teistest seltsidest väiksem vahendustasu ei too kaasa muutust maakleri soovitustest kliendile. Loodame, et lähtutakse jätkuvalt kliendi jaoks parimast,“ lisas ta.

Mullu rebis turg end kahjumisse

Salva Kindlustuse ASi kindlustusdirektori Urmas Kivirüüdi sõnul kruvib ERGO tegevus liikluskindlustuse hinda alla. „ERGO on võtnud julge turgu suunava sammu. Juhul kui nemad on piltlikult öeldes meist viis protsendipunkti efektiivsemad, siis meil on variant, kas minna nendega kaasa või ollagi 5% kallimad,“ kommenteeris ERGO plaani Kivirüüt.

Kivirüüt ütles aripaev.ee-le, et ei taha spekuleerida, kumb variant on tõenäolisem. "Aeg annab sellele kindlasti kiiresti arutust,“ sõnas ta.

„Rebimine on üsna tihe. Isegi nii tihe, et eelmisel aastal rebis turg ennast 145 miljoni kroonisesse kahjumisse. Selle aasta esimeses kvartalis on olukord natukene paranenud, kuid liikluskindlustus on pigem sotsiaalne teenus, kus raha jagatakse ümber. Kindlustusseltside jaoks see väga suur kasumiallikas ei ole,“ märkis Kivirüüt turuolukorra kohta.

Oma suurimaks konkurendiks peab ERGO IF Eestit. „Kahjukindlustuses on meie suurimaks konkurendiks IF, kuid mind rõõmustab, et meie turuosade vahe on järjest vähenenud,“ märkis Vahnitski ning lisas, et üldist hinnaliidrit turul on raske välja tuua, sest iga selts vaatab hinda pakkudes oma kahjudestatistikat ja portfelli, ühe margi puhul on üks soodsaim, teise puhul teine.

Sel aastal plaanib ERGO jätkata kindlustuskatete laiendamist, et tagada õnnetusjuhtumi korral kindel kaitse. „Uuenduskuuri on läbinud vastutuskindlustus, ettevõtete varakindlustus ja väikelaevakindlustus, mis annavad nüüd märksa laiema kaitse. Samuti otsime võimalusi, et suurendada olemasolevate kindlustuste lisaväärtust,“ lausus Vahnitski.

2007. aasta lõpetasid kindlustusseltsid 145 miljoni kroonise liikluskindlustuse kahjumiga, hüvitades 35 131 kahjujuhtumit summas ligi miljard krooni. ERGO Kindlustuse kahjum liikluskindlustuses oli 2007 aastal 45.5 miljonit krooni. 2008. aasta esimese nelja kuuga on ERGO Kindlustus hüvitanud juba 3303 liikluskindlustuse kahjunõuet summas 63.6 miljonit krooni.

Keskmine hüvitis oli Eestis toimunud kahjujuhtumite korral eelmisel aastal 23400 krooni. Samas on kannatanute ravikulud ja autode remondihinnad on jätkuvalt kasvatanud ka ERGO keskmist liikluskindlustuse hüvitissummat, mis I kvartalis 2008 oli juba 26 000 krooni.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
18. June 2008, 07:20
Otsi:

Ava täpsem otsing