Reede 9. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Garantiid meelitavad säästma

Agnes Ojala 02. juuni 2008, 10:43

Rootsi pankade garantiiga säästutoodete
mahud kasvavad plahvatuslikult, mistõttu püüavad kõik finantsteenuste pakkujad
turust suuremat tükki haarata.

Kümne aastaga on mahud kasvanud pea 14 korda ja 2007. aasta kujunes rekordiliseks – aastaga müüdi 95 miljardi Rootsi krooni (pea 1,7 miljardi Eesti krooni) väärtuses aktsiaindeksite võlakirju.

Kui praegu on kogu turumaht umbes 166 miljardit Rootsi krooni, siis Järgneva kümne aastaga kasvab see Swedbanki hinnangul 1 triljoni Rootsi kroonini.

Hiljuti teatas ABG Sundal Collier, et pank värbab töötajaid just garantiisäästutoodete müügiks. Tavaliselt nimetatakse selliseid tooteid kapitalikaitsega ehk struktureeritud toodeteks.

Ka Norra suurim finantskontsern DnB NOR kasvatab selles segmendis Rootsis tegevust, lootes Rootsi suurpankade kõrval segmendis üheks suuremaks tegijaks saada.

Struktureeritud toode on erineva pikkusega finantsinstrument, kus on omavahel ühendatud mitu instrumenti: aktsiad, valuutad, toorained jne. Tavaliselt on garanteeritud, et investeeritud summa jääb ka languse korral lõpuks alles, sellelt tuleb maksta vaid pangatasud. Näiteks antakse nii välja aktsiaindeksite võlakirju või tooraineindeksite võlakirju.

Kuna langemisruum on piiratud, siis meelitab see just viimasel ajal meeletult paljusid kliente ja paneb pangad omavahel tihedamalt konkurentsis pingutama.

Kui varem on turul juhtpositsiooni hoidnud Handelsbanken, siis aasta esimeses kvartalis möödus sellest Swedbank. Handelsbankeni juurde tuli esimeses kvartalis 20,2% kõigist struktureeritud toodetesse investeeritud summadest, Swedbanki aga juba 24,1%.

Et oma juhtpositsiooni säilitada on Swedbank tööle võtnud 8 matemaatikut, kes nüüd pidevalt uute toodete kallal tööd teevad. „Oleme hobuse vankri ette rakendanud ja oma töö süstematiseerinud. Lisaks pakume järelturul head hinda,“ ütles Swedbanki struktureeritud toodete juht Patrik Zedendahl.

Zedendahl usub, et segment kasvab hästi. Kui praegu on inimeste kogu säästudest struktureeritud toodetes 2%, siis kümne aasta pärast on see tase tema hinnangul kasvanud 20-25%ni.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
02. June 2008, 10:40
Otsi:

Ava täpsem otsing