Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
EAS soosib uue ja kalli toote arendust
"Laome vundamenti, et 5-6 aasta pärast oleks põhjust kalli nutika tootega rahvusvahelisele turule minna ja küsida kõrget hinda," ütles Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse (EAS) juht Ülari Alamets.
EASi juhi soov on, et investeeringud tootearendusse kahekordistuksid. "2006 investeeriti miljard krooni, 2010. aasta eesmärk on 2,3 miljardit krooni," rääkis Alamets.
ASi Regio juhatuse esimehe Teet Jagomäe sõnul tuleb toetust küsima minnes meeles pidada, et toetuse andjal on oma eesmärgid. "Regio on EASi programmide abil tegelenud innovatsiooniga aastaid ning nüüd korjame välisturgudelt vilju," ütles Jagomägi, viidates hiljutisele laienemisele Mehhikosse.
Jagomäe sõnul tuleb aru saada, et toetuse andja lahendab toetustega ikkagi esmajoones enda muresid. "Euroopa ja riigi toetus ei ole minu ettevõtte häda leevendamiseks, vaid esmajoones nende häda leevendamiseks. Konkreetse toetuse eesmärk on kasvatada eksporti ja et ühe inimese töötund tooks rohkem raha sisse," selgitas ta.
Jagomägi ütles, et toetuste saamist ei tohi liiga lihtsaks teha, muidu ei viitsi firmad enam kliente otsida. "Toetuse saamine peakski olema raskem kui klientidelt raha saamine," selgitas ta.
EASi innovatsioonidivisjoni direktori Ilmar Pralla sõnul annavad uued teenused-tooted konkurentsieelise, suurenevad käive ja eksport. "Andmed näitavad, et uute asjadega turule tulnud firmade käive kasvas kaks korda, võrreldes nendega, kes jätkasid vana tootega," selgitas ta.