EURO 2008: Austria lasi välja maailma kalleima margi

Martin Hanson 03. juuni 2008, 12:14

Austria Post lasi välja maailma esimese „video
margi” tähistamaks Jalgpalli Euroopa meistrivõistlusi, mis riigis laupäeval
alguse saavad.

„Video mark” ei ole tegelikult midagi muud kui optiline illusioon, kus 48 kaadrist kokkupandud kolme sekundiline klipp kasutab tehnoloogiat mida tuntakse läätsekujulise trükkimise all.

Kolme sekundilisel klipil on näha kuidas Austria ründaja Andri Herzog lööb 1997 aastal värava rootslaste vastu ning aitab võiduga Austria koondise järgmisel aastal Prantsusmaal toimunud maailmameistrivõistlustele.

Tegemist on maailma kõige kallima ning tehnoloogiliselt keerulisima margiga ajaloos. Tehnoloogia on iseenesest lihtne. Kõik 48 kaadrit lõigatakse ribadeks ning koostatakse neist üks suur pilt, mis seejärel kaetakse plastikuga, mille sisse on integreeritud palju kumeraid läätsi.

Pilti kergelt liigutades tekibki videoefekt ning jalgpallur lööb palli väravasse. Margiga luuakse illusioon videokvaliteediga filmist.

Aastaid tagasi leidus pea igas kodus samasuguseid laste mängunurkades. Mark on eriline kuna varasemad sama tehnoloogiaga tehtud pildid on koosnenud vaid kahest kuni kolmest pildist ehk kaadrist.

Margi suurus on 5,6 korda 4,7 sentimeetrit ning selle saab omale postkontorist lunastada 90 kroonise rahahulga eest. Marki müüakse vaid Austria Posti kontorites koos samasugust tehnoloogiat kasutava postkaardiga.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

Vaata kogu kava
Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
03. June 2008, 12:12
Otsi:

Ava täpsem otsing