Kodanikuportaal kiirendab protsesside asemel suhtlemist

04. juuni 2008, 16:18

Osalusveebi tutvustaval pressikonverentsil
räägiti, et TOMi kogemus näitas kiire reageerimise ootust, kuid portaal
saab kiirendada vaid suhtlemist riigi ja inimese vahel, mitte muuta ametite
rangeid tegutsemiskavasid.

Kodanikuühiskonna sihtkapital juhatuse liige Agu Laius ütles, et TOM on hea teerajaja uuele osalusveebile. Kuid asjad ei toimi riigis nii kiiresti kui kodanik ootab. TOMi kogemusest õpiti, et oodati kiiret ettepanekutele reageerimist. „Ametites on ranged tegutsemiskavad ning pettuti, et reageering polnud kiire.“

Regionaalminister Siim-Valmar Kiisler märkis, et osalusveeb on suhtluskeskkond. „Meie ülesanne on muuta kanal operatiivseks ja kiireks,“ ütles ta ja lisas, et muud protsessid võtavad siiski aega.

„Inimesed on harjunud suhtlema kohe ja kõigi institutsioonidega, infot tahetakse kohe ning vajatakse ühte kanalit," rääkis ta. Osalusveeb on mugav võimalus olla informeeritud, kuna see võimaldab ka õigusaktide otsingut.

Kiisler tõi e-allkirjade kogumise näite, kus saab anda kas jah- või ei-vastuse. Praegu otsitakse võimalust, kuidas allkirjale ka kommentaari lisada ning nii võib igast halvast ideest väikese parandusega hea saada. „Inimene ja riik saavad selle kaudu lähemaks,“ lisas ta.

Minister tutvustas osalusveebis ideekonkurssi, kus igaüks saab anda riigile soovitusi avalike teenuste lihtsustamiseks. Kiisler ilmestas teenuste lihtsustamist e-maksuameti näitega.

ļæ½ripļæ½ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
05. June 2008, 13:22
Otsi:

Ava täpsem otsing