Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Põhjala ettevõtja: tulevikus on Soome lahe ääres kõigile tööd

    Intervjuu Põhjamaade logistika- ja laevandusettevõtte Stella Company Group tegevjuhi Kari Juvasega.
    Kas Soome vedajatel on probleeme Venemaaga?
    Ei ole, vastupidi! Kaubavahetuse maht kasvab kogu aeg ja projekte tuleb juurde. Eelmisel aastal veeti läbi Kotka sadama 400 000 TEUd kaupa. Venemaa import kasvab praegu hästi palju.
    Moskvasse tuleb sel aastal juurde 25 000 ruutmeetrit laopinda. Tolliprotseduurid on lihtsamaks läinud. See on märk, et asi areneb, et reisijad ja kaubad saavad vabamalt liikuda.
    Millisena näete meretranspordi tulevikku?
    Meretransport on kõige loodussäästlikum ja kõige odavam transpordiviis. Kaubamaht kasvab igal pool ja iga aasta vähemalt 9-10%, laevu tuleb ka juurde. Venemaa elanike ostuvõime kasvab. Möödunud aastal läks läbi Soome Venemaale peaaegu miljon autot, millest enamik olid väiksed sõiduautod.
    Eesti ärimehed kurdavad, et transiit on kokku kuivanud. Mida nad valesti teevad?
    Ma ei tea, kes midagi valesti teeb. Eestis on transiit teistsugune kui Soomes, siin on naftal suurem osakaal. See on nüüd muutunud, kuna itta rajati uued naftasadamad. Soomes oleme kaua konteineritransiidiga tegelenud. Hästi on sisse töötatud autotransiidiga tegelev Hanko sadam. Sealt oli lihtne edasi minna. Nüüd veetakse autosid ka Kotka sadamasse.
    Soome ei suuda kogu transiidimahtu teenindada ja kuigi Venemaa suured sadamad kasvavad, kasvab ka kaubakäive ning on vaja rohkem sadamaid. Süsteem peab hästi töötama, et ei oleks näiteks takistusi piiril.
    Millistena näete Eesti võimalusi?
    Tulevikus on Soome lahe ääres kõigile tööd, seda peab vaid hästi tegema. Teil on väga head sadamad Paldiskis, Muugal ja Sillamäel. Kui kõik tahaks koostööd teha ja oleks huvi, saaks arendada uusi kaubaveo võimalusi, kuid kõik peavad vedama üht vankrit.
    Miks veetakse Hiinast kaupa mereteed pidi läbi Soome lahe Venemaale, kui kaardilt vaadates tundub otseühendus loogilisem?
    Raudtee on lihtsam võimalus vedada, kuid Kesk-Aasias pole infrastruktuur arenenud. Kiirem ja odavam on vedada kaupa Soome kaudu. Loomulikult veetakse kaupa ka läbi Peterburi ja Odessa sadamate. Ka on Hiina sadamad hästi efektiivsed ning arenenud.
    Võrreldes laevadega suudavad rongid vähem. Laevad väljuvad tihti, laevad on suured, see on vedajale soodne ja konkurents on tihe. Autoga Hiinast kaupa ei too, sest riigid pole suutnud maanteid ehitada. Siberi raudtee on küll olemas, kuid kaubaveokogused on seal väikesed ning tariifid kõrged.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Equinor maksab erakorralist dividendi ja ostab aktsiad tagasi
Norra energiaettevõte Equinor kinnitas tavapärase dividendimakse ning lisas sellele samas suuruses erakorralise dividendi, pakkudes aktsionäridele tulu kokku 0,70 dollarit aktsia kohta.
Norra energiaettevõte Equinor kinnitas tavapärase dividendimakse ning lisas sellele samas suuruses erakorralise dividendi, pakkudes aktsionäridele tulu kokku 0,70 dollarit aktsia kohta.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Kohus jättis Merko vaidluses riigiga tühjade pihkudega
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.