Neljapäev 29. september 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Best Westerni katus Tallinna hotelle ei tõmba

Katre Pilvinski 10. juuni 2008, 00:00

Best Westerni Soome, Baltimaade ning Poola regiooni tegevjuht soomlanna Saija Niemistö rääkis, et Tallinna hotelliäris on konkurents väga tugev ning majanduse jahenemise tõttu vajavad siinsed hotellid vastupidamiseks tuntud nime.

"Eesti turgu on paar aastat valitsenud suurepärased majandusnäitajad, majanduskasv on olnud väga hea. Seetõttu ei vajanud siinne turg ühtegi suurt ketti," rääkis ta.

"Samuti oli paar aastat tagasi Eesti turismituru õitseng selline, mida soomlased võisid ainult kadestada," lisas Niemistö. Praegu vajavad Eesti hotellid tema sõnul aga tuntud brändi, et tihenevas konkurentsis vastu pidada.

Niemistö hinnangul ei ole Tallinnas uusi hotelle rohkem vaja, turule lisandus eelmise aasta jooksul tuhat hotellituba. "Paar aastat võtab stabiliseerumine aega," lisas ta.

"Teiste turgude kogemusele tuginedes tean, et kui turg on languses, siis vajatakse tuntud nime. Me ei ehita hotelle, vaid pakume brändi, müüki, turundust, ühendamist call center'isse ning broneeringusüsteemi. Hotell säilitab ka kohaliku juhtimise," selgitas ta.

Liitumistingimustest rääkides ütles Niemistö, et selle hulka kuuluvad esialgne liitumistasu ning turunduse tasu, mida makstakse sõltuvalt hotellitubade arvust. Väike protsent võetakse ka broneeringute tasust. Hotelliketiga liitumine tähendab vähemalt kaheaastast seotust.

Liitumine võib nõuda mõningaid lisainvesteeringuid. "See võib tähendada föönide, prügikastide, peeglite, elektripistikute jms soetamist," lisas Niemistö.

Eestis plaanib regiooni juht lisaks ainsale hotellile Pärnus kahe aastaga Best Westerni logo alla saada seitse hotelli. Selle aasta sügiseks või aasta lõpuks loodab Niemistö koostööd alustada kahe hotelliga.

Ta rõhutas, et Eesti turismiäri ei saa enam loota madalatele hindadele, sest need on jõudnud Helsingi tasemele. "Eestlased peavad leidma oma turismitoote, mida müüa," õpetas ta. Niemistö soovitusel peaksime keskenduma konverentsiteenusele.

Susi hotelli tegevjuht Jüri Uppin ütles, et pakkumisi tegutseda tuntud hotelliketi nime all on tehtud korduvalt, kuid selline tegutsemine mõjub orjastavalt.

"Oleme kaalunud kõiki pakkumisi," ütles Uppin.

Uppini sõnul aga on tingimused keti kasuks tasakaalust väljas. "Need lepingud on ainult hotelliketi hüvanguks, kuna tasud ja protsendid on röövellikud," sõnas tegevjuht.

Uppin märkis, et nad eelistavad tegutseda pigem nišihotellina, kuigi tuntud kaubamärgi all opereerimine annaks kindluse - külastaja teab, kuhu tuleb. "Tasu omanikule viib küll raha välja, mis siiski pole põhiprobleem, sedasi tegutsedes muutuks orjaks," lisas ta. "Ebaõiglane on see kaup, mis ma vastu saan. See pole tasakaalus ning on palju vähem, kui mina annan."

Tegevjuht tunnistas, et jaheneva majanduse tõttu on kliente kõvasti vähem. "Tallinnas on midagi viltu, siin on sama palju hotelle kui Helsingis," ütles ta. "Kuid peab lihtsalt rohkem pingutama, on halvemaid ja paremaid aegu."

ASi Veldemaa Tähetorn hotelli tegevjuht Jüri Veldemaa ütles, et seni on hotell ennast kenasti ära majandanud, kui aga näeks konkreetseid numbreid, siis ehk mõtleks tuntud nimega liitumisele.

Tegevjuht ütles, et sõltumatuse ja vabaduse soov pole liitumise mõtteid tekitanud. "Enamik meie kliente on püsikliendid, üle 50 protsendi, ning täituvusega pole probleeme," lisas ta.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing