Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Merelt võetud terminal

    Plaanide täitudes laiutab hiiglaslik terminal seal juba 2009. aasta lõpuks.
    Kui sadamal õnnestub aga 800 000 TEUne (üks TEU on ligikaudu 40 kuupmeetrine standardkonteiner) terminal käima lükata, peaks mõni aasta hiljem Sillamäe sadamasse kerkima veelgi hiiglaslikum terminal.
    Seegi konteineritele. Hoone peaks enda alla võtma 90 hektarit maad. Või õigemini merd, sest praegu loksuvad tulevase terminali alal luiged ja kajakad.
    Kaks terminali võimaldaksid kokku käidelda kaks miljonit(!) TEUd aastas. Seda oleks kaks korda rohkem, kui Muuga sadamasse kavandatavas terminalis.
    Ettevõtjatel ja logistikafirmadel avaneb hea võimalus turvaliselt ja odavalt konteineritega Euroopasse suuremahulist kaupa - toitu, puiste- ja vedelkaupa, elektroonikat, ehitusmaterjale ja autosid - vedada.
    Sillamäe sadama juhatuse liige Margus Vähi selgitas, et Rotermannist ja Hamburgist tulevad laevad Sillamäele, kaup lastitakse maha ja paigutatakse terminali.
    Kuivõrd suurem osa kaubast peaks eelduste kohaselt rändama Venemaale ja Kesk-Aasiasse, siis laaditakse see rongidele ja saadetakse idanaabrite suunas teele.
    Vähi ei avaldanud täpset investeeringu suurust. Ütleb vaid, et sadamasse, terminalidesse ja raudteesse on süstitud 300 miljonit eurot ehk peaaegu viis miljardit krooni.
    Arenduse vastu on juba huvi tundnud üleilmsed logistikafirmad.
    Nende sooviks on sadamasse rajada laod, kus kaubad vastu võtta, ladustada ja seejärel laiali jagada.
    Vähi usub, et logistikahiiud praegu mõtlevad ja arvutavad. "Ei kahtle, et ühel hetkel on mitmed neist ladudega kohal. Igaüks tahaks ju olla esimene. Siis saaks ta sadama territooriumil parema koha," märkis Vähi.
    Kaubandus-tööstuskoja juhatuse ja ASi Alexela Oil nõukogu liige Juhan Kolk hindas ehitatava konteineriterminali mõju heaks eelkõige Ida-Virumaa ettevõtluskeskkonnale.
    "Laiem mõju oleks tuntav, kui Eesti Raudtee saaks selle kaudu oluliselt suurendada kaubaveomahtu ja tekkivast lisakasumist leiaks võimaluse vähendada üle-eestilisi kaubaveotariife. Juhul kui suur osa konteinereid hakkab liikuma autodel, tähendab see kindlasti jätkuvalt suurenevaid ummikuid Vene piiril," arutles ärimees.
    Majandusminister Juhan Partsi väitel sõltub Sillamäe sadama konteineriterminali mõju ettevõtluskeskkonnale selle edukusest. "Kui seal käideldakse 800 000 TEUd aastas, siis on mõju suur nii vedajatele, logistikutele kui ka paljudele teistele, näiteks kaupmeestele," lootis minister.
    Millest terminali mõju sõltub? "Sellest, kes konteineriterminaliga koostööd teevad. Kui partneriteks on vaid välisfirmad, siis mõjutab konteineriterminal eeskätt kohalikku tööhõivet. Kui aga konteinerkaupu käitlevad Eesti firmad, siis on mõju suurem kogu Eesti majandusele," märkis Parts.
    ACE Logistics Estonia tegevjuht Maanus Mätlik usub, et tuule tiibadesse puhub terminal kindlasti transiitkonteinerite veole Venemaale.
    Kas ACE Logistics Estonia oleks valmis terminali teenuseid kasutama?
    "Sõltub, millised laevaliinid seda teenindavad ja milliste laevadega seda tegema hakatakse. Suured, 5000-8000 TEUsed alused lööksid turul hinnad kindlasti alla. Praegugi on feeder-hinnad (väikeste kaubajaotuslaevade teenuste hinnad - toim) Soome sageli madalamad kui Muuga sadamasse. Mahud on lihtsalt sedavõrd suuremad," mõtiskles Mätlik.
    Mida ütleksite ettevõtjale, kes küsiks nõu, kas ja millises mahus Sillamäe sadama uut konteineriterminali kaubaveoks kasutada?
    Juhan Kolk, ASi Alexela Oil nõukogu liige
    Soovitaksin proovida, kuid kindlasti tuleb alguses arvestada pikemate ooteaegadega, sest konteinerilaevad (kaubavedajad) eelistavad enne sadamasse sisenemist koguda kokku suurema arvu sinna suunduvaid konteinereid ja alles seejärel nad ära vedada. Seetõttu alles käivituvad ja väiksema käibega terminalid toimivad üldiselt ka aeglasemalt.
    Juhan Parts, majandus- ja kommunikatsiooniminister
    See on äriettevõtete vaheliste kokkulepete küsimus. Ministrina, kes haldab riigi osalust Tallinna Sadamas, soovitan igal juhul pakkumist küsida ka Tallinna Sadamalt.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
USA aktsiaturgu suunasid esimese kvartali tulemused: Tesla tõusis, Meta langes
USA peamised aktsiaindeksid muutusid kolmapäeval vähe, kuna Tesla aktsia tõusis pärast eelmise kvartali tulemuste teavitamist ning investorid ootasid mitmete järgmiste ettevõtete aruannete avaldamist, vahendas Yahoo Finance.
USA peamised aktsiaindeksid muutusid kolmapäeval vähe, kuna Tesla aktsia tõusis pärast eelmise kvartali tulemuste teavitamist ning investorid ootasid mitmete järgmiste ettevõtete aruannete avaldamist, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Euroopa gaasikauplejad muretsevad juba järgmise talve pärast
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.
Viimased päevad jooksevad kahele maksusoodustusele
Aprilli lõpuks tuleb ära esitada tuludeklaratsioon, mis tähendab ka viimast võimalust saada kahte maksusoodustust. Järgmisest aastast neid soodustusi enam ei saa.
Aprilli lõpuks tuleb ära esitada tuludeklaratsioon, mis tähendab ka viimast võimalust saada kahte maksusoodustust. Järgmisest aastast neid soodustusi enam ei saa.