Pühapäev 11. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Kasin tulu on hotelliäris frantsiisilepingud katkestanud

10. juuni 2008, 12:25

Konsultatsioonifirma OÜ Eesti Hotellikool
juhatuse esimees Toomas Undusk rääkis, et frantsiisilepinguid on Eestis varemgi
sõlmitud, kuid katkestatud.

„Olles ise ühe teise maailmas tuntud hotelliketi (mis põhineb samamoodi frantsiisi põhimõttel) Choice Hotelsi maaletooja 2003. aastal, millega liitus hotell Oru, tean, mida selline leping hotellile kaasa toob,“ rääkis Undusk.

„Hotell Oru liitus 2003. aastal Choice Hotelsiga, kuid aastal 2006 loobus kõrgete kulude tõttu. Alguses hakkas Orul hästi minema, paari esimese kuu pärast andis juba tunda, et kliente tuleb juurde,“ ütles ta.

„Muuseas Best Western sõlmis esimese lepingu 1990. algul Hiiumaal Käinas asuva hotelliga Liilia, mis peagi lõpetati. Samuti oli hotell Peoleo Best Westerni ketis ja viimati Tallink City Hotell,“ teadis ta.

„Lepingute katkestamiste põhjusteks on olnud liiga väikese arvu uute klientide lisandumine rahvusvahelise keti müügivõrgu vahendusel ja liiga suured kulud - marketingitasu ja protsent majutusteenuste netokäibest ning igast keti kaudu tulnud broneeringust,“ märkis juhatuse esimees.

Undusk rääkis, et Best Westerni marketingitasu on teiste tuntud hotellikettidega võrreldes kõrgem. „Hotellid, kes on sinna varem kuulunud, ütlevad, et tasud on seal väga kõrged, kuid kasu on väike. Kellelgi pole probleemi maksta, kui hästi läheb,“ lisas ta.

Unduski sõnul võtab näiteks Choice Hotels protsendi ainult majutuse netokäibest ehk reaalsest täitumusest. „Netokäibe pealt küsitakse 1,5 kuni 3 protsenti ning kuni 10 protsenti letihinna broneeringust. Kõik sõltub läbirääkimistest ja kokkulepetest,“ ütles ta.

„Best Westerni jaoks pole täitumus näitaja, sõltuvalt tubade arvust tuleb ikkagi marketingitasu maksta.“ Täpset protsenti ei osanud Undusk Best Westerni puhul nimetada, kuid Choice Hotelsi tasudest on see tema sõnul tunduvalt kõrgem.

Undusk tunnistas, et tegelikult tuntud nimi siiski aitab ning tema arvates liigub hotellisektor ikkagi sinnapoole, et otsitakse endale „katust“, kuid opereerimisest ei loobuta. „See võib muutuda trendiks,“ lisas ta.

„Kardan, et Eesti hotellipidajad ei ole veel valmis taolisteks lepinguteks, kuigi maailmakogemus näitab tõesti, et tuntud kaubamärgi omamisest tihedal turul on abi, sest klient usaldab rahvusvaheliselt tuntud kaubamärki rohkem kui kohalikku ja vähem tuntud.“

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
18. June 2008, 16:30
Otsi:

Ava täpsem otsing