Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kasin tulu viib hotelli ketist
"Olles ise frantsiisil põhineva maailmas tuntud hotelliketi Choice Hotels maaletooja 2003. aastal, tean, mida selline leping hotellile kaasa toob," rääkis Undusk. Oru hotell liitus Choice Hotelsi ketiga 2003. aastal, kuid aastal 2006 loobus Unduski sõnul kõrgete kulude tõttu.
"Alguses hakkas Orul hästi minema, paari esimese kuu pärast andis juba tunda, et kliente tuleb juurde," ütles ta. Ometi ei jätkunud edu, nagu algul oodati.
Eestis uusi hotelle otsiva Best Westerni ketist rääkides märkis mees, et ka sellega on siin varem liitunud olnud mitu hotelli, kuid koostöö jäi katki.
"Best Western sõlmis esimese lepingu 1990ndate algul Hiiumaal Käinas asuva hotelliga Liilia, mis peagi lõpetati. Samuti oli hotell Peoleo Best Westerni ketis ja viimati Tallink City Hotell," teadis ta.
Lepingute katkestamise põhjus on Unduski sõnul olnud liiga väheste uute klientide lisandumine ja liiga suured kulud.
"Turundustasu ja protsent majutusteenuste netokäibest ning igast keti kaudu tulnud broneeringust," selgitas Undusk. Ta rääkis, et Best Westerni turundustasu on teiste tuntud hotellikettidega võrreldes kõrgem. "Hotellid, kes on sinna varem kuulunud, ütlevad, et tasud on seal väga kõrged, kuid kasu on väike," lisas Undusk. "Kellelgi pole probleemi maksta, kui hästi läheb."
Unduski sõnul võtab näiteks Choice Hotels protsendi ainult majutuse netokäibest ehk reaalsest täitumusest. "Netokäibe pealt küsitakse 1,5-3 protsenti ning kuni 10 protsenti letihinna broneeringust. Kõik sõltub läbirääkimistest ja kokkulepetest," ütles ta, lisades, et Best Westerni jaoks pole täitumus näitaja, sõltuvalt tubade arvust tuleb ikkagi turundustasu maksta.
Undusk tunnistas, et tegelikult tuntud nimi siiski aitab ning tema arvates liigub hotellisektor ikkagi sinnapoole, et otsitakse endale n-ö katust, kuid majutuskoha pidamisest ei loobuta. "See võib muutuda trendiks," lisas ta.
"Kardan, et Eesti hotellipidajad ei ole veel valmis taolisteks lepinguteks," räägib Undusk. "Kuigi maailmakogemus näitab tõesti, et tuntud kaubamärgi omamisest tihedal turul on abi, sest klient usaldab rahvusvaheliselt tuntud kaubamärki rohkem kui kohalikku ja vähem tuntud."
Praegu ainsa Eesti hotellina Best Westerni ketti kuuluvat hotelli pidava Hotell Pärnu OÜ juhatuse liige Ado Sepa märkis, et praegu on kulude-tuludega hakkama saadud.
"Minu teada on seni veel ära tasunud," kommenteeris Sepa. "Räägitakse turundustasude hinnatõusust, et hind tõuseb suisa mitu korda. Siis peab jätkamist kaaluma," ütles ta.
Hiiglasuuri võite ei ole Sepa sõnul siiski ketti kuulumisest saadud, vaid on lihtsalt ots otsaga kokku tuldud. "Best Western on olnud lihtsalt lisareklaami ja turunduse vahend," lisas hotellipidaja.
Best Western International on mittetulundusühing. Me ei tegutse frantsiisipõhimõttel, me pole börsiettevõte, me oleme lihtsalt liikmete ühendus. Assotsiatsioonidel pole omanikke, nad koguvad tasusid ja varustavad liikmeid teenusega. Täpselt nii tegutseb Best Western üle terve maailma. Pakume iseseisvalt tegutsevatele hotellidele rahvusvahelise brändi nime ja teenust.
Best Western ei võta 3% kogu majutustulust nagu paljud frantsiisiettevõtted. Võtame ainult reserveerimise tasu Best Westerni süsteemi kaudu tulnud broneeringutelt. Me ei võta tasu kõikide hotellitubade eest.
Mõne hotelli jaoks on ühinemine Best Westerniga õige otsus. Üle 4000 liikme jaoks üle maailma on Best Western ideaalne valik.