Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Nord Stream tõi torud Soome enne lubade saamist

    "Jah, tellisime torud juba eelmisel aastal, nüüd jõuavad need Soome Kotkasse ja Saksamaale Mukranisse, et saada betoonkate," rääkis Nord Streami kommunikatsioonijuht Jens Müller, kelle sõnul toimetatakse torudega juba praegu, et päevaks, mil ehitusluba käes, läheks logistika sujuvamalt.
    75% terastorudest telliti mullu novembris Saksamaa tootjalt Europipe GmbH, 25% aga Venemaalt firmalt OMK.
    Terastorud kaetakse üheksa sentimeetri paksuse betoonkattega. Kate kaitseb toru ja on samal ajal ka raskuseks, mis viib toru kergesti merepõhja, kirjutas Helsingin Sanomat.
    Nord Stream otsis eelmisel aastal rahvusvahelise hankega torude kattekihi paigaldajat. Hanke võitjaks osutus Prantsusmaa firma Eupec Pipecoatings, mis plaanib torusid katta just Kotkas ja Mukranis.
    Kattekihitehasest räägitakse Kotkas juba kindlalt. Kohalik ettevõtja tahab saada oma ettevõttele Stella Group luba ehitada laoterminal Mussalo sadamasse. Kui terminal on valmis, üürib Stella sellest osa Eupecile välja, kes siis ehitab sinna ajutise kattekihitehase.
    Terminali ehitusluba menetletakse enne jaanipäeva. Betoneerimiskäitis vajab veel eraldi keskkonnaluba, millega tegeldakse sügise poole.
    Kotka äritegevuse juht Risto Virtanen ei näe loa andmises probleemi. "Terastorud tulevad siia roostekindlana ja siin pannakse nende ümber betoon. See on umbes sama, mis betoonist kanalisatsioonitorude valmistamine," sõnas ta.
    Alale ehitatakse juba ka raudteed. Virtaneni sõnade järgi oleks seda tehtud nii või teisiti, sest sinna on tulemas veel paar uut ettevõtjat.
    Torude kattetööd võivad alata Mussalos umbes aasta pärast, kuigi selleks ajaks on vaevalt saadud load kõigilt viielt rannikuriigilt.
    "Kui plaan mingil põhjusel läbi ei lähe, on Gazpromil torutarbeid mujal piisavalt," ütleb Virtanen.
    Eupec on planeerinud, et teeb Kotkas esimese etapi kattekihi paigaldustöid aasta aega alates järgmise aasta kevadest. Teine etapp algaks kohe pärast seda ja kestaks samuti aasta. Saksamaal ollakse kaugemal ja seal planeeritakse tööde alustamist juba aastavahetusel. Eupeci andmete kohaselt annab projekt Saksamaal tööd umbes 200 inimesele ja Soomes umbes 180 inimesele.
    Kotkas betoneeritakse kokku 500kilomeetrine torustik, mis lastitakse laevadele Soome sadamate kaudu ja lastakse vette Viiburi lahe ja Helsingi vahel. Virtaneni sõnul on ka Hanko sadamasse planeeritud torudele vaheladu, kus väiksemad laevad viivad gaasijuhtme osi otseselt torusid vette laskvatele alusele. Vaheladudena on plaanitud kasutada ka Slitet Gotlandis ja Karlshamni Rootsi mandril.
    Kotka linn on Virtaneni sõnade järgi rentinud Eupecile torude ladustamisalad Mussalo sadamas neljaks aastaks. Ettevõttel on võimalus pikendada vajaduse korral üürilepingut.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.