Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Nord Stream tõi torud Soome enne lubade saamist
"Jah, tellisime torud juba eelmisel aastal, nüüd jõuavad need Soome Kotkasse ja Saksamaale Mukranisse, et saada betoonkate," rääkis Nord Streami kommunikatsioonijuht Jens Müller, kelle sõnul toimetatakse torudega juba praegu, et päevaks, mil ehitusluba käes, läheks logistika sujuvamalt.
75% terastorudest telliti mullu novembris Saksamaa tootjalt Europipe GmbH, 25% aga Venemaalt firmalt OMK.
Terastorud kaetakse üheksa sentimeetri paksuse betoonkattega. Kate kaitseb toru ja on samal ajal ka raskuseks, mis viib toru kergesti merepõhja, kirjutas Helsingin Sanomat.
Nord Stream otsis eelmisel aastal rahvusvahelise hankega torude kattekihi paigaldajat. Hanke võitjaks osutus Prantsusmaa firma Eupec Pipecoatings, mis plaanib torusid katta just Kotkas ja Mukranis.
Kattekihitehasest räägitakse Kotkas juba kindlalt. Kohalik ettevõtja tahab saada oma ettevõttele Stella Group luba ehitada laoterminal Mussalo sadamasse. Kui terminal on valmis, üürib Stella sellest osa Eupecile välja, kes siis ehitab sinna ajutise kattekihitehase.
Terminali ehitusluba menetletakse enne jaanipäeva. Betoneerimiskäitis vajab veel eraldi keskkonnaluba, millega tegeldakse sügise poole.
Kotka äritegevuse juht Risto Virtanen ei näe loa andmises probleemi. "Terastorud tulevad siia roostekindlana ja siin pannakse nende ümber betoon. See on umbes sama, mis betoonist kanalisatsioonitorude valmistamine," sõnas ta.
Alale ehitatakse juba ka raudteed. Virtaneni sõnade järgi oleks seda tehtud nii või teisiti, sest sinna on tulemas veel paar uut ettevõtjat.
Torude kattetööd võivad alata Mussalos umbes aasta pärast, kuigi selleks ajaks on vaevalt saadud load kõigilt viielt rannikuriigilt.
"Kui plaan mingil põhjusel läbi ei lähe, on Gazpromil torutarbeid mujal piisavalt," ütleb Virtanen.
Eupec on planeerinud, et teeb Kotkas esimese etapi kattekihi paigaldustöid aasta aega alates järgmise aasta kevadest. Teine etapp algaks kohe pärast seda ja kestaks samuti aasta. Saksamaal ollakse kaugemal ja seal planeeritakse tööde alustamist juba aastavahetusel. Eupeci andmete kohaselt annab projekt Saksamaal tööd umbes 200 inimesele ja Soomes umbes 180 inimesele.
Kotkas betoneeritakse kokku 500kilomeetrine torustik, mis lastitakse laevadele Soome sadamate kaudu ja lastakse vette Viiburi lahe ja Helsingi vahel. Virtaneni sõnul on ka Hanko sadamasse planeeritud torudele vaheladu, kus väiksemad laevad viivad gaasijuhtme osi otseselt torusid vette laskvatele alusele. Vaheladudena on plaanitud kasutada ka Slitet Gotlandis ja Karlshamni Rootsi mandril.
Kotka linn on Virtaneni sõnade järgi rentinud Eupecile torude ladustamisalad Mussalo sadamas neljaks aastaks. Ettevõttel on võimalus pikendada vajaduse korral üürilepingut.