Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Katastroofi hüvitamiseks on auto jagu kindlustusraha

    Nii saadeti Äripäevale kütuseterminali omavast ASist Scantrans ja vahtpolüuretaani tootjast ASist Univa kohustusliku vastutuskindlustuse poliis, kust selgub, et esimene on kohustusliku vastutuskindlustuse sõlminud 1,3 ja teine 3 miljonile kroonile.
    Scantransil on Paljassaare sadamas üle 30 kütusemahuti kogumahutavusega 47 370 m3. Kindlustuslepingu järgi peaks firma suutma pärast ligi 50 000 kuupmeetri kütuse plahvatamist miljoni krooniga kõigile kolmandatele isikutele tekitatud kahju hüvitada.
    Keskkonnaameti juhataja Tõnu Tuppits hakkas neid numbreid kuuldes peaaegu naerma.
    "Paljud Tallinna tänavatel ringi sõitvad autod on ka suurema summa peale kindlustatud. See on ju nali! Isegi kui Scantransil ainult üks kütusemahuti peaks õhku lendama, oleks kahju igal juhul suurem. Samamoodi Univa puhul. See on üldse huvitav firma. Nemad on ju korra juba maani maha põlenud ja peaksid vastutuskindlustuse olulisust mõistma. Kolm miljonit on nali!" lajatas Tuppits.
    "Kui kohustuslik vastutuskindlustus puudub, ei hüvita suurõnnetusest tekkinud kahju keegi. Kui kohustuslik vastutuskindlustus on sõlmitud kõigest formaalsuste täitmiseks, siis ei tähenda see õnnetuse korral kolmandatele isikutele ikkagi reaalset hüvitist," tähendas Tuppits.
    AS Scantrans ja AS Univa pole linnaametniku kriitikaga nõus. "Hea nali jah," muigas Univa juht Janno Kiviorg. "Meil pole konkreetselt sellist kindlustust nagu vastutuskindlustus, vaid kompleksne kindlustus, mis antud teema katab," selgitab Kiviorg.
    Unival olevat tagataskus leping Ergo Kindlustusega 3 miljonile kroonile, mille olemasolu keegi kunagi kontrollinud ei ole. Kohalikul omavalitsusel aga ei olegi Tuppitsa kinnitusel vastutuskindlustuse lepingu kontrollimise õigust.
    ASi Scantrans tehnikadirektoril Jaak Uusil on ette näidata kindlustuspoliis 1,3 miljonile kroonile. Ta pidas seda numbrit täiesti piisavaks. "Siin võib diskuteerida summa osas. Mõni kirjutab 10 miljoni, mõni aga miljoni peale," lisas ta.
    Uusi sõnul on tehnilise järelevalve amet neid ka kontrollimas käinud.
    Pealinna suure katastroofiohuga firmasid kontrolliti Tuppitsa sõnul mullu 27. veebruarist 14. juunini. Toona võis kohustusliku vastutuskindlustuse lepingu Tuppitsa väitel leida vaid ASist Tallinna Vesi, mis ametniku teada on raskeimate tagajärgedega õnnetuse kahjud kindlustanud 20 miljonile eurole ehk pisut üle 300 miljonile kroonile.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.