Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Uus vorm püüab ostjat

    ASi Tere arendusjuht Jaanika Tapvere sõnas, et pakendamisseadmetesse investeerimine on pikaajaline protsess, mistõttu arvesse tuleb võtta järgmise 5-10 aasta tõenäolist arengut. Infot saadakse otse tarbijatelt, turu- ja tarbijauuringutest ning koostööst pakenditootjatega.
    Tere toodete puhul moodustab pakendi hind toote omahinnast 5-10%, mõne toote puhul ka rohkem. Näiteks Dr Helluse Omega 3 jogurti kartongiga tops moodustab 20% kogu toote hinnast.
    Pakendite puhul on oluline eelkõige nende kasutamismugavus ja toote säilivuse tagamine.
    "Inimeste tarbimisharjumused muutuvad. Seoses kiireneva elutempoga oodatakse väiksemaid, korraga tarbimiseks sobivaid koguseid, samuti suuremat kasutamismugavust, näiteks, et pakendit oleks lihtne avada ja sulgeda või et piimapakki oleks võimalik külmkappi pikali panna," selgitas Tapvere.
    Üheks õnnestumiseks peetakse 2006. aasta aprillis Eestis esmakordselt turule toodud keeratava korgiga piimapakendit, mis lisaks lihtsamale avamisele tagas ka piima parema säilimise, kuna õhk ei pääse nii lihtsalt pakki. Tänu pakendile kahekordistus liitrise piima müük poole aastaga.
    Leiburi tootejuhi Illi Pika sõnul on üheks sagedaseks uue pakendi kasutuselevõtu põhjuseks seadusemuudatused, mis nõuavad kasutatud tooraine ja tootes sisalduvate eriainete täpset näitamist pakendil. "Pakendit pole lihtsalt selle muutmise pärast mõtet uuendada. Loomulikult vaatab ostja pakendit, seda eriti just uue tootesarja puhul. Pakendiga on oluline ülejäänud tootevalikust eristuda, aga kui sees kvaliteetset toodet pole, ei piisa ka ilusast ümbrisest," leidis Pikk.
    Hästi on Leiburi uutest pakenditest Illi Pika sõnul vastu võetud Euroopas laialt levinud kiletatud paberpakend, mis näeb hea välja ja võimaldab tootel samas ka kaua säilida. Tavatoodangu pakendamine sellesse võib aga tarbija jaoks kallis tunduda.
    Atria Baltica Valga Lihatööstuse turundusdirektor Riina Aamisepp ütles, et taassuletavate pakendite turule toomine võttis aega aasta. Eelnenud tarbijauuring näitas, et viilupakendite puhul on suurimaks probleemiks nende avatavus.
    Kuna pakendamiseks vajalike seadmete investeeringuid planeeritakse ette paar-kolm aastat, tehakse tihedat koostööd ka pakenditootjatega, kes uurivad samuti ostjate eelistusi.
    Kuna singi-vorstiviilupakendite käive kasvab kiiremini kui teiste pakendiliikide käive ning teisalt on konkurents väga tihe, on toote välimus ja pakendi disain olulise tähtsusega, eriti kui kaubamärk pole väga tuntud.
    "Tarbija muutub iga aastaga nõudlikumaks. Kõige olulisem on loomulikult toote maitse, teiseks pakendi mugavus. Alahinnata ei saa ka efektset välimust. Esimese asjana vaadatakse riiulis ju siiski seda, kuidas toode välja näeb," sõnas Aamisepp.
    Mugavam pakend maksab paratamatult rohkem. "On inimesi, kes on väga hinnatundlikud, samas paljudel, kes on taassuletavat pakendit kasutanud, on sellest raske loobuda," ütles Aamisepp, lisades, et pakendi hind moodustab toodete omahinnast keskmiselt 10%. Aamisepp kinnitas, et taassuletavas pakendis singiviilude müüginumbrid on sel aastal üle 25% suuremad kui eelmisel aastal.
    On jõukamaid tarbijaid, kes otsivad poest pidevalt uusi tooteid. Kui vana toiduaine pakendada uude pakendisse, ostetakse sedagi nagu uut.
    Väikeste partiidega Saidafarm toodete sagedast pakendite vahetamist endale lubada ei saa, nagu ka raha kulutamist turu-uuringutele. Juba viimased 12 aastat üldjoontes samasuguse lihtsa pakendi kasutamise eeliseks on selle läbipaistvus, mis on kliendile tähtis, ning odavus.
    Kui moodne pakend maksab 1,50, siis meie oma 40-50 senti. Hindade kasvades mängib ka pakendi odavus tarbija jaoks järjest suuremat rolli.
    Pakendi muutmise jaoks turu-uuringute tellimisel ma mõtet ei näe.
    See näitab kliendi arvamust, konkreetset ostueelistust aga mitte. Ostja vastab sageli ankeedile mõneti nii, nagu arvab, et temalt oodatakse, poes riiulite vahel käitub aga hoopis teisiti. Meie arvestame iseenda ja sõprade-tuttavate arvamust, otsustada aitavad ka laadakogemused. Igasugune pakendi muutmine on risk.
    Klient ei pruugi uues pakendis olevat toodet üles leida, mistõttu peaks pakendi muutmine olema järk-järguline protsess.
    Kasutatavate karpide puuduseks on nende kehv hermeetilisus, seetõttu otsime võimalust ka pakendite uuendamiseks.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.