Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Belgia õllehiid noolib Budweiseri tootjat
InBev pakub Anheuser-Buschile, mille käes on ligi pool (48,5%) USA õlleturust, 46,3 miljardi dollarilist sularahatehingut, mis oleks läbi aegade suurim.
Ühiselt toodaks firma veerandi maailma õllest, netokäive oleks aastas ligi 36 miljardit dollarit.
Pakkumine on 65 dollarit aktsia eest, mis on 11 protsenti kõrgem Anheuser-Buschi aktsia kolmapäevasest sulgemishinnast New Yorgis. Ühtlasi on see 24 protsenti kõrgem aktsia hinnast 22. mail, mil ajaleht Financial Times InBevi huvist oma "sahinate" veerus teada andis.
InBevi tegevjuhi Carlos Brito sõnul sünniks tugevam, konkurentsivõimelisem ja elujõulisem globaalne firma, mis tooks kasu kõigile osapooltele.
"Arvan, et aktsionärid on sellise hinnaga päris rahul," kommenteeris agentuurile Bloomberg Donald Yacktman, kes on üks Anheuser-Buschi investoritest. Firma üks suuremaid aktsionäre on ka Warren Buffetti Berkshire Hathaway Inc. 5 protsendiga.
Tehing tähendaks mahu poolest praegu SABMiller PLC järel suuruselt teise ja kolmanda õlletootja liitu. Ühisfirma portfellis oleks 300 õllemarki kuues maailmajaos. Budweiseri õlut hakati pruulima juba 132 aastat tagasi St. Louisis Missouris, InBevi markide seas on Stella Artois, Bass ja Beck's.
Tehingule võivad vastu olla Buschi pere liikmed, kes on firmat juhtinud juba viis põlve, ajast, mil Saksamaa emigrant Adolphus Busch Ameerikasse tuli, Lilly Anheuseri naiseks võttis ja tema isa õlletööstusesse tööle läks. Praegune tegevjuht August Busch IV kinnitas alles aprillis, et tema juhtimise all firmat küll ei müüda. Paraku on pere osalus firmas kahanenud 4 protsendile, mis ei võimalda tehingut blokeerida.
Anheuser-Busch teatas, et kaalub pakkumist hoolikalt ning otsustab siis, kui otsustab.
Analüütikud kahtlevad tehingu strateegilises loogikas - vähe on nähtavaid sünergiakohti. Geograafiliselt on Anheuser tugev USA turul ning mõnevõrra ka Mehhikos ja Hiinas. InBev on tugev Euroopas ja Ladina-Ameerikas. Pluss on, et ühendatud jõududega saadakse suurem sillapea Hiinas, mis on mahu poolest maailma suurim õlleturg.