Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
BIG loob oma oma postipanga võrgu
Balti Investeeringute Grupi Pank (BIG) ja Eesti Post alustasid esimese piloot-koostööprojektiga eelmise aasta oktoobris, kui BIGi teenused muutusid kättesaadavaks kuues Lääne-Eesti postkontoris. BIGi juhatuse liikme Kaido Saare sõnul kulges pilootprojekt edukalt. Ka Lätis tehakse sealse postiga koostööd, mis on väga edukas, teatas ettevõte.
"See annab meie klientidele lisaväärtust. Eelkõige on meie sooviks jõuda iga kliendini üle Eesti, pakkudes paljusid pangateenuseid, olgu selleks siis hoiustamine või erinevate lepingute sõlmimine. Praegu kokkuvõtteid tehes saab nentida, et klientide huvi võimaluse vastu oma kodulinnas rahaasjad korda ajada on suur, mistõttu jõudsime Eesti Postiga kokkuleppele koostööd laiendada," rääkis Saar.
Suuremates postkontorites saavad BIGi kliendid kohapeal teha kõiki lihtsamaid toiminguid: hoiustada raha või taotleda laenu.
Väiksemates postkontorites on koha peal pakutavate teenuste valik piiratud - klient saab postitöötaja vahendusel teatada BIGile oma soovist ja BIG võtab kliendiga juba samal päeval, tavaliselt tunni jooksul, ühendust. Keerukamaid toiminguid, näiteks lepingute muudatusi, saab teha endiselt BIGi internetiteeninduses või kontorites. "Teeme koostööd kõikide postkontoritega, kus on internetiühendus," selgitas Saar.
Juba kümme aastat on postipanga teenuseid pakkunud SEB. "Meie teenus on hea täiendus, laiendab kliendi valikuvõimalusi. Mujal maailmas on normaalne, et ühes postkontoris saab kasutada mitme panga teenuseid," lisas Saar.
Kui palju BIG postipanka investeeris, ei soostunud Saar täpsustama. "See summa ei olnud väike, suhteliselt hea summa oli," lisas ta, kuid märkis, et see siiski miljonitesse ei küündinud.
Seni Eesti Posti kontorivõrgu kaudu postipanga teenuseid pakkunud SEB teise panga sisenemist samale turule ei karda. SEB juhatuse esimees Ahti Asmann ütles vaid, et on teadlik BIGi huvist pakkuda oma teenuseid postkontorites.
"Oleme oma postipanga teenusega rahul ning soovime seda koostöös Eesti Postiga veelgi edasi arendada," lisas Asmann.
Nordea Panga kommunikatsioonijuht Reelika Raamat sõnas, et Nordea postipanga teenusest esialgu huvitatud ei ole.
"Võimalikult paljude klientideni jõudmiseks oleme paari-kolme viimase aastaga oluliselt laiendanud oma kontorivõrku üle Eesti. Samuti oleme märkimisväärselt suurendanud investeeringuid elektroonilistesse kanalitesse: internetipanka ja sularahaautomaatide võrku. Seniste tegevustega jätkame ka edaspidi ning esialgu Nordeal postkontoritega koostööprojekti alustamise plaani pole," lausus ta.