Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eesti pankade suur brändivahetuse etendus

    Kõik see toob kena kopika väiksemate firmade kaukasse, kellelt töid tellitakse.
    Nime ja logo vahetav pank kaardistab kõigepealt kõik vajalikud muutused, alates kontorisiltidest ja lõpetades firmameenetega.
    "Öeldakse, et elevanti tuleb süüa tükkhaaval, seepärast jagasime vajalikud muudatused valdkondadeks," sõnab Sampo Panga kommunikatsioonidivisjoni direktor Ranno Pajuri. Siia alla käivad kontorid ja sularahaautomaadid, trükised, elektroonilised kanalid, samuti kampaaniad.
    Päris kõike välja vahetada ei saa, sest internetis elavad nimed juba oma elu. "Öeldakse, et kui Coca-Cola maailmast kaoks, oleks see nimi veel saja aasta pärast linnapildis," sõnab SEB marketingidivisjoni direktor Karl Multer. Et leida nurgataguseid vanu logosid, käivitas SEB logojahi sisekampaania - aegunud brändi leidja saab boonust.
    Suurim kulu on pankadele kontorite muutmine nii seest kui ka väljast. Näiteks Sampol tuli teha kontorites põhjalik uuenduskuur maalri- ja elektritöödega, et kõik Danske Banki näo järgi ümber kujundada. Tasub teada, et nii nagu talvel ei hakka keegi suvilas remonti tegema, ei saa lumes ja tuisus ka panga nime vahetada.
    Kus nõudlust, seal pakkumist. Pankade nimevahetuse suurimad võitjad on teiste seas trükikojad, reklaami- ja meediaagentuurid, kujundajad, remondimehed, IT-spetsialistid. Ainuüksi töötõendite väljavahetamisele kulus SEB-l 80 000 krooni.
    Tuleb ette ka harjumatuid väljakutseid: kui SEB tellis naistepäevaks laialijagamiseks 30 000 rohelist roosi, läks selleks tarvis kahe hulgimüüja abi, sest üksi ei suutnud keegi tellimust täita. Väljakutse oli ka panga sümbolite väljavahetamine linna kohal kõrguval peamajal. "Iga mees Eestis pole neid nõus vahetama," viitab Multer hiiglaslikele tähtedele S-E-B.
    SEB kulutas ainuüksi reklaamile mitu miljonit krooni, panga uut nime tutvustava enam kui kuuajalise reklaamikampaania pani kokku reklaamiagentuur Age McCann.
    "Reklaami- ja meediaagentuuridele meeldib, kui keegi oma nime vahetab," sõnab agentuuri tegevjuht-partner Janar Toomesso, summasid siiski täpsustamata. "Kui Hansapank praegusel majandusfoonil oma nimevahetuse teatavaks tegi, mõjus see meie sektoris positiivselt," lisab ta.
    Sampo 23 kontorit uuendanud Springmari Reklaamikoja omanik Aarne Räpp hindab panga tellimuse osakaalu firma 25miljonilises aastakäibes ligi 3 protsendile. "Meil on muidu ka tööd, nii et tapab, kuid see on muidugi imago küsimus," sõnab ta.
    Suur osa rahast läheb välismaistele ettevõtjatele. Näiteks Sampo Panga kontorite välireklaamid trükiti Taanis ja ka need 30 000 rohelist roosi, millega SEB linnatänavail naisi rõõmustas, andsid oma panuse hoopis Hollandi SKPsse.
    Kui Sampos viidi kogu brändivahetus tehniliselt läbi ühel nädalavahetusel, siis ettevalmistus võttis ligi üheksa kuud. Hansapank, mis läheb uuele nimele üle sügisel, ennustab protsessi kestuseks aasta.
    SEB hakkas ette mõtlema juba kolm aastat tagasi, kui Eesti Ühispangast sai SEB Eesti Ühispank. Viimane sõna kirjutati pangaautomaatidele väikses kirjas, et hiljem oleks see hea lihtsalt kinni katta.
    Suuri prügihunnikuid pangavahetusest maha ei jää. "Püüame olla säästlikud, ei taha oma varusid hunti lasta," sõnab Hansapanga brändijuht Ene Lillo.
    Pajuri Sampo Pangast lisab siiski, et selle taga on tõsine juhtimine, et keegi liiga suuri koguseid ei telliks.
    EMORi küsitlustes aastaid hinnatuimate brändide seas teisel kohal trooninud ja just tänavu kevadel esimeseks tõusnud Hansapanga nime kadumist peetakse kolme panga nimevahetustest kõige riskantsemaks.
    Väiksemale Sampole suurt muutust ei ennustata, SEB nimega on Eesti tarbija aga juba aastaid tutvuda jõudnud. "Ma ise arvasin, et Hansapank ja Kalev jäävad Eesti tuntuimateks brändideks igavesest ajast igavesti, aga ilmselt läheb teisiti," sõnab Karl Multer SEBst.
    Ta lisab, et brändide edetabelis praegu kolmandal kohal olev SEB loodab turuosa suurendada ning usub, et Hansa kadumine neile seejuures kahjuks tulla ei saa.
    SEB brändi uuendanud Janar Toomesso Agest peab nimevahetusi keeruliseks teemaks. "Kui sa loobud Eestis tuntud heast brändist ja võtad võõra nime, siis tekib küsimus, kas oled võidumees," nendib Toomesso, kelle sõnul võit tuleb siis, kui väljastpoolt midagi head kaasa saad. "Kui täna oled tundmatu kohalik mahlatootja ja homme Coca-Cola mahlabränd, siis on võimalik positiivne kuvand üle kanda ja kasud sees," ütleb reklaamitegija. Nii Hansapank kui ka SEB loodavadki nimevahetusega lisada oma imagole rahvusvahelist mõõdet.
    Pangad kinnitavad, et nende töötajad nostalgiapisaraid ei vala. Hansapanga brändijuht Ene Lillo räägib, et "kahju" pole õige sõna. "Hansapanga nimi kannab endas ju Eesti edulugu. Aga kõik on ajas arenev," sõnab ta.
    "Meil Ühispanga matuseid ei olnud," lisab omalt poolt Multer. "Me suhtume temasse austusega, aga ta on ajalugu."
    Brändide kadumisel võib aga tekkida kollektsioneerimist väärivaid esemeid. Nii on üheksa aasta eest Eesti Ühispanga uue peahoone avamise puhul välja jagatud veinid saanud hinnaliseks harulduseks.
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Raadiohommikus: seentest elektriautode suuromanikuni Jäta oma küsimus hommikuprogrammi külalistele
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.
Viljar Arakas ja Robert Kitt said eelarvenõukokku
Eesti Panga nõukogu nimetas teisipäeval toimunud istungil ametisse Eesti eelarvenõukogu uue koosseisu, mis alustab tööd mai keskpaigas.
Eesti Panga nõukogu nimetas teisipäeval toimunud istungil ametisse Eesti eelarvenõukogu uue koosseisu, mis alustab tööd mai keskpaigas.