Laupäev 25. veebruar 2017

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Kaubalaevadel kästakse kiirust maha võtta

16. juuni 2008, 12:30

Ei tundu, et vaikselt mööda ookeane
tossutavad kaubalaevad maailma kliimale erilist mõju võiksid avaldada. Uued
andmed näitavad aga, et tegelikult annavad kaubalaevad kogu maailma
süsihappegaasi emissioonist koguni 4,5 protsenti.

Kuigi veoautod ja lennukid tarbivad ühe veetud kauba tonni kohta tunduvalt rohkem kütust kui kaubalaevad, on laevanduse osakaal kaubaveos niivõrd palju suurem, et kokkuvõttes toodetakse laevadega siiski märgatav kogus maailma inimtekkelisest süsihappegaasist. Suurbritannia transpordiminister Ruth Kelly pakub lahenduseks kiiruspiirangute kehtestamist kaubalaevadele, kirjutas The Guardian.

Norras asuv maailma suurim autode transportimisega tegelev laevandusfirma Wilh Wilhelmsen on juba klientidele teatanud aeglasemast kaubaveost. Ettevõtte juhi Ingar Skaugi sõnul piisaks keskmise 18-19 sõlmelise kiiruse alandamisest vaid paari sõlme võrra, et hoida kokku viie protsendi jagu kütust ning samaaegselt vähendada kasvuhoonegaaside emissiooni.

Kelly soovitab kasutusele võtta emissioonidega kauplemise süsteemi, mille käigus seatakse emissioonipiirangud ning trahvid piirmäärade ületamise eest. „Selline skeem innustaks tööstusharu muutma laevu efektiivsemaks ning kindlustaks, et süsihappegaasi emissiooni vähendamine saavutatakse minimaalsete kulutustega,” selgitas Kelly.

Rahvusvahelise merendusorganisatsiooni kinnitusel arutatakse emissioonidega kauplemise skeemi põhjalikult spetsiaalsetes töörühmades. Organisatsiooni pressiesindaja Lee Adamsoni sõnul tahab organisatsioon kindlasti igasuguse süsteemi kontrolli enda kätte, sest kui loodav süsteem oleks näiteks osaks Kyoto protokollist, ei osaleks selles paljud suured laevandusriigid.

ļæ½ripļæ½ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
27. June 2008, 11:01
Otsi:

Ava täpsem otsing