Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Honda alustas mittereostavate vesinikuautode tootmist
Järgmise kolme aasta jooksul plaanib Honda seda mudelit toota 200 tükki. Kõige suurema probleem selliste autode massidesse jõudmisel on Honda sõnul vesinikku pakkuvate tanklate vähesus, mistõttu müüaksegi vähesed toodetud autod neile, kes elavad sellise tankla läheduses.
Kriitikute sõnul ei ole rohelise sildi taga tegelikult üldsegi mitte loodust säästev sõiduvahend. Vesiniku tootmine on kallis ja energiamahukas ning selleks kasutatakse peamiselt fossiilsete kütuste põletamisel saadud energiat. Arvestades juurde ka materjalide tootmisel vabanenud süsinikdioksiidi hulga, võivad kütuseelementidel põhinevad autod toota isegi bensiinimootoriga autodest enam süsinikdioksiidi.
FCX Clarity põhineb Honda eelmisel mudelil FCX, mida toodeti kokku 34 tükki. Kõrge naftahind ja suurenenud keskkonnateadlikkus on asetanud kõigile autotootjatele surve akudel või kütuseelementidel põhinevate autode tootmiseks, kuid siiani on masstootmisse jõudnud vaid hübriidautod. Autotootjad on aga üsna üksmeelsed, et tulevik kuulub elektriautodele, mistõttu ei saa keegi lubada endale rongist mahajäämist.
Toyota sõnul on neil probleeme, et vastata plahvatuslikult kasvanud hübriidautode nõudlusele. Pudelikaelaks on eeskätt akud, mida ei suudeta toota piisavalt suures koguses.