Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Proovime tasuta prügikogumist

    Proovime tõepoolest tasuta prügivedu. Sõna "tasuta" tuleb muidugi kasutada jutumärkides - sellist inimest/äri pole olemas, kes hakkaks prügi kõigi meeleheaks oma kulul vedama, raha tuleks riigikassast ja vastutuse paneks selle eest ka riigile. Miks?
    Esiteks totaalne punnseis jäätmekäitluse korraldamisel. Vaid 60% omavalitsustest on suutnud oma vallas/linnas käima panna enam-vähem toimiva prügi kogumise ja vedamise süsteemi. Väikevaldadele käib kohustus üle jõu. Puudu jääb nii pädevusest kui ka rahast, aga ka prügivedajaist - suuri firmasid kolkad ei huvita, kõva konkurents on väiksed tegijad suurte vahel "huvipiirkondadeks" jagatud turult välja söönud.
    Praegune süsteem toimiks paremini, kui omavalitsusi oleks kõige enam paarkümmend ja needki teeksid omavahel koostööd. Prügi on prügi igal pool, miks peaks selleks olema 227 eri poliitikat. Pole vaja rohkem raha sellele raisata.
    Teiseks. Inimeste kodudes (köökidest, abiruumidest) on tekkinud jäätmete minisorteerimisjaamad. Isegi pealinnas torkab silma üle ääre ajavaid, teab millal tühjendatud konteinereid. Tänavad, siseõued, nurgatagused näevad samuti välja kui sorteerimisjaamad, kust kõik töötajad on lahkunud.
    Piirkondade jagamine firmade vahel kaotas konkurentsi ning inimesed ei saa vahetada teenusepakkujat, kellega nad pole rahul. Kadunud pole ka komme peita oma kasutatud kodumasinaid, rehve jm prahti metsa alla.
    Kolmandaks - suurte jäätmekäitlejate käsi on liialt juhtinud seadusekirjutajaid. Sellest, et nad on oma lobby'ga üle pingutanud, said nüüd lõpuks ka prügifirmad ise aru - kindlateks piirkondadeks jagatud turg ei taga neile enam piisavalt sissetulekut. Jäätmekäitlejate liit pakkus eile välja mitu lahendusvarianti - jäätmemaksu, litsentsitasude süsteemi. Esimene suurendab maksukoormus ja omavalitsuste kulusid, teine soosib ikkagi suuri jäätmekäitlejaid.
    Jäätmemajanduse riigi korraldada andmisel tekitab kõhklusi see, et prügi on ikkagi kohalik probleem. Samas - riik on niisama väike, kui on paljude riikide omavalitsused, teisalt kulude kokkuhoid, üks poliitika, parem järelevalve.
    Nn tasuta avaliku teenuse vastu räägivad meie senised kogemused teenustega, mida riik tellib erafirmadelt, nt laevaühendus saartega ja Vjatšeslav Leedo, reisirongiliiklus ja Edelaraudtee jms. Kindla teenistuse tagamine kasvatab kahjuks peamiselt riigi kulusid, mitte teenuse kvaliteeti. Ja konkurents on samamoodi surnud.
    "Teeme ära" aktsioon aga näitas, et nn tasuta teenus on võimalik. Hoiaks siis riigi puhta iga päev, mitte aktsiooni ajal. Ülesande saab delegeerida mõnele MTÜ-le, neid tegutseb ses vallas õige mitu. Alternatiiv on vaba konkurents nagu mis tahes ärivaldkonnas. Firma ja klient suhtlevad omavahel, riigile ja omavalitsusele jääks vaid järelevalvaja roll.
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.