Laupäev 10. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Kuidas netiäri petuskeeme ära tunda?

Annika Matson 19. juuni 2008, 15:07

Internetis kaupa müüva firma CNS omanik
Timo Teder saatis aripaev.ee-le õpetuse, kuidas kontrollida internetis kaupmehe
usaldusväärsust.

Teder märgib, et mõni pätt suudab kohust veenda, et teda tabas äriline ebaõnn. Mõnel jääb ülbust üle ka peale süüdimõistvat kohtuotsust. "Internetiäri petuskeemid lõppevad aga üsna ühtmoodi: kliendid jäävad ilma nii rahast kui tellitud kaubast, läbi valdkonna maine languse saavad oma karistuse ka soliidsed internetikaupmehed," möönis ta.
Tederi sõnul on internetikaubanduse üldiselt kõrge kliendisõbralikkuse tase loonud soodsa pinnase pättidele, kes heausksetelt kundedelt oma petupoodides raha kasseerivad aga kaupa vastu ei saada.

Õnneks on mitmeid lihtsaid võimalusi, kuidas selliseid susserdajaid veel enne tellimuse esitamist ära tunda. Järgnevad Tederi nõuanded:

Suurema kaliibriga pätid paljastab Google
Kõige lihtsamat viisi taustinfo kogumiseks pakuvad interneti otsingumootorid. Aastaid aktiivselt tegutsenud kaupluse nime päringule peaks iga otsingumootor suutma anda vähemalt paar lehekülge asjalikke vasteid. Internetis jääb igast suuremast sigadusest märk maha ning õigete märksõnade abil pole suurema kaliibriga pättide varasematele vägitegudele jälile saamine mingi kunst.
Kui internetikauplus on suunatud peamiselt eraklientidele, viitavad otsingumootorid sageli erinevate internetifoorumite teemadele, kus ostukogemusi konkreetsest kauplusest jagatakse. Äriklientidele suunatud internetikaupluste kohta paraku nii vahetut tagasisidet tavaliselt leida ei ole võimalik.

Kontrolli müüja finantskäitumist
Teine väga lihtne viis müüja tausta kontrollimiseks on heita pilk tema maksevõimele krediidiinfo.ee tasuta firmapäringu otsingu abil. Tasuta Krediidiinfo päring sisaldab iga ettevõtte kohta päris palju informatsiooni: maksuvõlad, esitamata maksudeklaratsioonid, võlad pankadele ja teistele ettevõtetele.
Tänu koostööle peaaegu kõigi Eestis tegutsevate inkassofirmadega on Krediidiinfo maksehäireregister autoriteetne ning iga oma mainest hooliv ettevõte teeb kõik endast oleneva, et mitte sinna sattuda. Igasugune Krediidiinfost pärinev negatiivne informatsioon peaks tegema ostja väga valvsaks: sageli on väikese võlgnevuse olemasolu Krediidiinfos hoopis suuremate probleemide jäämäe tipp.

Klienditeenindaja olgu adekvaatne
Korraliku poe klienditeenindus oskab adekvaatselt vastata kõigile küsimustele nii toodete, tellimuse täitmise protsessi kui ka müüja taustinfo kohta. Erilist tähelepanu tasub pöörata tellimuse täitmisele. Nimelt on paljude internetikaupluste nõrkadeks külgedeks puudulik laoseis, ebaselged tarneajad ning garantiiliste küsimuste lahendamine, mida üritatakse sokutada kellegi kolmanda õlule.
Võimaluse korral tuleks ost sooritada kauplusest, kellel on kaup reaalselt Eestis laos olemas ja kes on suuteline kauba teele panema praktiliselt kohe. Kauplus peaks garantii eest vastutama ise ning võiks olla tegutsenud juba mõned aastad. Kõik need aspektid tuleks välja selgitada enne arve tasumist.

Kahtluste korral jäta ostmata
Petupood ei jõuaks iialgi „kasumisse“, kui sinna investeerida nagu päriselt toimivasse kauplusesse. Sageli puudub internetipetturitel ka elementaarne haridus. Seetõttu ongi raha väljapetmisele orienteeritud netipood reeglina kole, puuduliku infoga ning kirjavigadega. Loomulikult puuduvad sellises kaupluses reaalsete rahulolevate klientide fotod ning positiivsed ostukommentaarid.
Kui müüja taust tundub kahtlane või puudulik, on targem jätta tellimus esitamata. Kõik kaubad on kasvõi analoogide kujul müügil ka kusagil mujal. Targem on maksta kasvõi mõnevõrra rohkem, aga kindlasti esitada tellimus hea mainega müüjale. Siis on kindel, et tellitu ka korrektselt tarnitakse.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
05. November 2008, 07:47
Otsi:

Ava täpsem otsing