Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Parimad palad telemarketingiturult
Taas on käes see aastaaeg, kui infokataloogide, internetikeskkondade ja muude "kõige paremate ja kasutatavamate" infoallikate ja reklaampindade telemarketingikonsultandid järjekindlalt helistavad ning soovivad lepingut sõlmida või pikendada. Kuna "sinu firma infot on telefonitsi küsitud eelmise aasta jooksul 6000 korda". Või kuna "meil on olnud leping juba aastast 2002".
2003. aastal kohtusin telefoniraamatu reklaamimüügikonsultandiga, kes aru saades, et tehingut ei tule, üritas meie töötajatele hoopis "kõige paremaid ja looduslikumaid" kätekreeme müüa. Sellest alates olen keeldunud ükskõik millise infoallika müügiinimesega näost näkku kohtumast. Tihti on agentidel tegemata ka elementaarne kodutöö. Kas tõesti võiks ülitehniline B2B firma maksta andmete esitamise eest portaalis emateab.ee?
Omaette probleem on kataloogifirmades valitsev segadus. Tundub, et andmebaasides puudub ülevaade sellest, kellega on ühendust võetud, kellega leping sõlmitud, kes on pakkumisest ära öelnud.
Mõni nädal pärast Infoplussiga lepingu allkirjastamist helistas sealt järjekordne telemarketingikonsultant ("sooviga tutvustada suurepäraseid võimalusi") ning oli ülimalt üllatunud, et meil on juba leping sõlmitud. Kolm päeva hiljem helistas ta uuesti: "Nagu nädala alguses kokku leppisime, pidin täna uuesti helistama." Kui kliendiandmebaasides valitseb korralagedus, kuidas meie info siis õigesse kohta jõuab?
Viimastel kuudel on taas märgata segadust müügiturul. Ootan siiski, et ka telemarketing läheks kaasa uute tuultega, muutuks korrapärasemaks ning kliendisõbralikumaks.
Autor: Agnes Maripuu