Eesti mess kukkus Silicon Valley's läbi

Mariliis Pinn 26. juuni 2008, 14:04

Tosinkond Eesti kõrge hea potentsiaaliga
start-up ettevõtjat külastasid hiljuti USAs Silicon Valleyt, kus
otsisid võimalusi suurel turul bisnise edendamiseks. Paljudele neist tuli
üllatusena tõsiasi, et avasüli ei oota Ameerikas neid keegi peale Ettevõtluse
Arendamise Sihtasutuse kohaliku esindaja Andrus Viirgi.

Ka külastas eestlaste korraldatud messi vaid üks inimene.

Suhted ja raha on asjad, mis ühe äri tiksuma panevad. San Fransisco külje all asuvas Silicon Valley, San Jose ja Palo Alto piirkonnast leiab mõlemat, kirjutas Toivo Tänavsuu oma ajaveebis. Kui sind pole siin, sa pole siin käinud, siis pole sind olemas, ütleb tehnoloogiamaailm.

„Ma tahan siin näha, kuidas firmad töötavad. Sest iial ei tea, kust mõni hea idee tulla võib,” ütleb Andrei Korobeinik, Rate.ee asutanud ja hiljem EMTle müünud ärimees. Hiljuti paigutas Korobeinik koos Skype-i asutajate investeerimisgrupiga Ambient Sound Investments (ASI) 3,1 miljonit krooni firmasse SourceKibitzer. Sellele Mark Kofmani ja Anton Litvinenko ettevõttele, mis pakub programmeerijate tööpanust mõõtvat tarkvara, ennustatakse globaalselt suurimat läbilööki.

Korobeinik ütleb, et inspireeriv Silicon Valley on hea näide sellest, kuidas suudeti tehnoloogiafirmad ühte kohta koondada ja omavahel mõtteid, projekte ja töötajaid vahetama panna. „Siinsed firmad õpetavad meile, kuidas asju teha. Eesti on kinnine riik, kus inimesed ei viitsi konverentsidel käia, firmasid külastada või raamatuid lugeda,” leiab Korobeinik.

Jürgo-Sören Predeni, Jaanus Tamme ning Tauri Tuubeli firma Smartdust Solutions arendab erinevaid sensorvõrkude lahendusi, mida kasutatakse erinevates valdkondades alates keskkonnast, lõpetades turvalisusega. Ettevõttel on mitmed pilootprojektid – Eestis jälgitakse koostöös maanteeametiga olukorda teedel, kus infot näiteks jääolude kohta annab tee sisse paigaldatud sensor. „Rätsepatöö, millega võid oma perele leiva lauale teenida, kuid millega Ferrarit ei osta,” iseloomustab Preden ettevõtte senist tööd.

„Lepingute sõlmimiseks siin just ei lähe, kuid tahame aru saada, kuidas Ameerikas äri teha,” räägib Preden. Eestist on tema sõnul raske globaalset äri teha, sest võrkude üles ehitamine nõuab energiat ja on kulukas.

Mikromaschi juht Pavel Kudinski lisab, et piirkonnas on äri tegemiseks tähtis kohalike rekvisiitide omamine. 2003. aastast alates USAga seotud firmal on sel turul 1500 klienti, teiste hulgas kõik ülikoolid kuulsa Stanfordiga eesotsas, lisaks suuremad tööstusettevõtted. Lisaks Räniorule tegutseb firma veel Portlandis.

Sõit Silicon Valleysse tasub Kudinsky sõnul end ära, kuna keskkonnavahetus mõjub hästi ajudele. „Nii tekib mingi visioon või uudne mõtlemise viis,” väidab ta.

Kolmapäeval 28. mail toimub oodatud mess. Lipsud ette pannud Eesti ettevõtjad peavad kurbusega tõdema, et poole päeva jooksul käib neid kuulamas vaid üks inimene. Sisuliselt kukub mess läbi.

EASi esindaja Silicon Valleys Andrus Viirg tunnistab, et keegi ei oota Eesti firmasid USA turule avasüli. „Konkurents on siin hirmus tihe. Kõik maailma tehnoloogiafirmad tahavad siin jalgu maha saada, sest see siin ongi globaalne turg!” ütleb Viirg. Et oleks lootus läbi lüüa, peavad Eesti firmad tema sõnul leidma selle „kiiksu”, mida siin vaja on.

Viirg sai EASi esinduse Räniorus täie rauaga tööle alles pool aastat tagasi ning teeb kohalike eestlaste hinnangul Eesti asja ajamisel head lobitööd. Viirg on korraldanud õppereise ja kohtumisi, aidanud kontaktidega jne.

„Positiivse üllatusena tuntakse Eestit siin päris hästi, mis on paljuski seotud Skype-iga. Skype on siin rohkem tuntud kui mujal Ameerikas, sest Hiina ja Jaapani ettevõtjad kasutavad seda. Skype on ka nagu sulg kübaras – kui oleme sellega hakkama saanud, saame hakkama ka muude asjadega,” räägib Viirg.

Jätkuvalt on Baumani sõnul Räniorus kuumad teemad veebiäri, meedia ja internet. Head ideed omaval ettevõtjal tuleks tema arvates osta üheotsapilet San Fransiscosse ja siin äri idanema panna. „Kui firma Eesti turust välja kasvab, tal on tugev ja patenteeritud tehnoloogia, siis siin saavutab ta nn hokikepiefekti – pääseb tõelisele maailmaturule! Saab näiteks 10 miljonit kapitali juurde ja kasvab sellega hoopis teises tempos.”

ļæ½ripļæ½ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
09. July 2008, 16:50
Otsi:

Ava täpsem otsing