Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Euroopa kütusemässud mõjutavad ka Eesti firmasid

    Eelinfo lubab täna Prantsusmaale järjekordset autovedajate protestiaktsiooni kõrgete kütusehindade vastu. Prantsuse Riiklik Maanteetranspordi Föderatsioon on teatanud, et kutsub täna üles uutele meeleavaldustele. Võrreldes 16. juunil toimunud protestiga lubatakse peamistel marsruutidel veelgi intensiivseimad aktsioone.
    Transpordifirma AS Transpoint International juhataja Meelis Mäe mäletab, kuidas eelmise Prantsusmaal toimunud protestiaktsiooni ajal nende partneri koorem sinna kinni jäi. Tulemuseks oli, et kogu tarne viibis nädala võrra.
    Streigiaktsiooni liikluses veninud koorem hilines ümberlaadimisele ja nii tuli järgmist autot oodata ligikaudu nädal. Transpoint Internationali enda autod pole Prantsusmaal väga tihedad külalised, mistõttu ei ole sealkandis toimuv väga palju mõju avaldanud. "Eks me hoiame hinge kinni," ütles Mäe ootuse kohta, kus algab järjekordne streik Euroopas.
    ASi Arco Transport Hispaania ja Prantsusmaa vedude juht Andrus Kuusk tunnistas, et 5. juunil Hispaanias alanud protestiaktsioonide ajal olid piiripunktid blokeeritud ja liiklus tõesti seisis.
    Tarned hilinesid. Samas suhtusid kliendid sellesse mõistvalt. Kõige rohkem kannatasid autovedajad ise, kes pidid autojuhtidele kompenseerima seisupäevad ja remontima lõhutud tehnikat.
    Kuusk kinnitas, et planeeritavate streikide tõttu Prantsusmaal ja Itaalias nad autosid siiski Eestisse seisma ei jäta. "Transpordis makstakse ikkagi vedamise, mitte seismise eest," sõnas Kuusk lootusega, et väliskaubandusega tegelevad inimesi jälgivad toimuvat meedia vahendusel ja saavad aru, kui tarned protestiaktsioonide tõttu hilinevad.
    "Neile seal Prantsusmaal meeldib üldse streikida - küll streigivad bussijuhid, küll autojuhid," ütles Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni peasekretär Toivo Kuldkepp. "Meie seisukoht selliste lolluste suhtes on absoluutselt eitav," kinnitas Kuldkepp selge sõnaga.
    Kuid ässitajaid leidub tema sõnul igas riigis, sealhulgas Eestis. Ka siin on tema poole pöördunud vedajaid, kes on nõudnud, et midagi tuleks ette võtta.
    Selgitused, mida see endaga kaasa tooks, on aidanud selliseid nõudmisi siiski vaka all hoida.
    "Inimesed jääksid tööle hiljaks, kogu Eesti majanduse funktsioneerimine oleks takistatud. Ei taha kohe mõeldagi, mis see endaga kaasa võib tuua," kirjeldas Toivo Kuldkepp.
    Kindlasti üritavad võimuorganid liikluse takistajaid karistada, millega omakorda kaasneb pahameel. Toivo Kuldkepi sõnul ei ole praegust riigieelarve situatsiooni arvestades ka mõtet ärgitada selliseid lootusetuid asju nagu kütuseaktsiisi langetamine.
    Ka Rahvusvaheline Maanteetranspordi Assotsiatsioon IRU on kauba vaba ringluse takistamise hukka mõistnud.
    Samas on assotsiatsioon riikide valitsusi üles kutsunud langetama kütusele rakendatavaid makse. Paraku ei ole ükski riik seda seni veel valmis tegema ja vedajate protestiaktsioonid Euroopas jätkuvad.
    Indrek Reismann, ASi Rautakesko logistikajuht
    Sõltuvalt olukorra kestvusest võib see saada veohindade kallinemise ajendiks, kuid usun, et püsipartnerite vahel see nii olema ei saa.
    Meelis Mäe, ASi Transpoint International juhataja
    Tekkivaid kulutusi ei ole kelleltki nõuda, see on force major ja tuleb kanda. Kui asi väga kriitiliseks läheb, peab katsuma kliendilt midagi tagasi saada. Aga reeglina ei kipu keegi sinuga kulusid jagama.
    Rahvusvaheline Maanteetranspordi Assotsiatsioon IRU
    Kui nafta hind on üle 130 dollari barrel, ei ole transpordifirmadel muud võimalust, kui kulud teenuse tarbijale üle kanda. Kui kulusid ei saa üle kanda, ei saa firmad lihtsalt transportida.
    Andrus Kuusk, ASi Arco Transport Hispaania ja Prantsusmaa vedude osakonna juht
    Üha tihenevas konkurentsis ei saa hinnatõusust paraku veel rääkida - ei seoses streigi ega kütusehinna tõusuga.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Tesla halbadele tulemusele vaatamata lõpetasid USA indeksid tugevalt rohelises
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.