Poodide allahindluskampaaniad on reklaamitrikk

Mariliis Pinn 30. juuni 2008, 08:42

Pärast jaanipäeva alanud hinnaralli, kus
soodushinnaga pakutakse kõikvõimalikku kraami aluspesust koduelektroonikani, on
suuresti reklaamitrikk, sest meie poodide allahindlused jäävad muu maailma
omadele kaugelt alla.

Praegu müüvad (suve)kaupa tavalisest mõnevõrra odavamalt näiteks Zara, Montoni, A G, Mango, K-Arvutisalongi, PTA, Sportlandi, Terranova, Promodi jt poed, kohati on madalam hind välja kuulutatud juba ka Tallinna Kaubamajas ja Stockmannis, kuid lauskampaania algab seal alles juulis, kui näiteks Kaubamaja lubab mõne asja koguni 80% odavamalt müügile panna, kirjutas SL Õhtuleht. "Stockmannis on hinnasoodustus 40–60%," teatab tolle kaubamaja turundusjuht Krista Luhaste juuli allahindluse kohta.

Samas võib nii mõnigi ostja pettuda selles, et pood lubab vitriiniplakatil küll kuni 70% allahindlust, kuid riiulis tuhnides leiab tavaliselt vaid 20–30% odavamat kaupa, samas pole kliendi selline eksitamine seadusega vastuolus. "Kõik oleneb sellest, kuidas on reklaam esitatud: kui silt ütleb "Kõik tooted –50%", peabki olema alla hinnatud kogu kaup. Kui aga reklaamis on sõna "kuni", võib poes olla ka muu allahindlusprotsendiga kaupa," selgitab tarbijakaitse avalike suhete juht Hanna Turetski, lisades, et allahinnatud kaubal peab alati olema nähtaval ka vana hind.

Eesti allahindluste väiksuse põhjuseks olevat Tallinna Kaubamaja müügi- ja turundusdirektori Enn Pareli väitel aga ostjate ja kauba vähesus: "Eestis müüdavad kaubakogused on tunduvalt väiksemad kui mõnes suures riigis, näiteks Kaubamaja ei osta moekauba üht mudelit reeglina sisse üle 12 eseme."

ļæ½ripļæ½ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
04. July 2008, 14:43
Otsi:

Ava täpsem otsing