Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Läks transiit, mingu ka eksport

    Nüüd, kus Eesti majandus hangub, kärbib valitsus kulusid, külmutab investeeringuid ja erastab riigivara. Kõik selleks, et tagada majanduse "pehme maandumine" pärast liiga pikka tarbimispidu.
    Kõrvalt vaadates tundub, et pärast mõningat vastupunnimist ongi ministeeriumid "riigi õhemaks tegemise" kontseptsioonis kokkuleppele jõudnud ning riik on andmas panust selleks, et kodanikud võimalikult vähe kannataksid. Nii peaministri kabinetis kui ka majandusministeeriumis räägitakse vajadusest suurendada eksporti ning igati soosida ekspordipotentsiaaliga töötleva tööstuse - majanduse alustala - arengut.
    Keskkonnaministeeriumis on samal ajal käsil hoopis vastupidine protsess - käsi sirutatakse veelgi sügavamale tarbija taskusse, kui see seal enne oli. Millest käib jutt? Jutt käib maksude tõstmisest niigi raskel ajal. Nimelt on ministeeriumil käsil seaduseelnõu, millega tõstetaks taas keskkonnatasusid.
    Keskkonnatasud on salakaval kaudsete maksude liik, mida me tarbijatena igapäevaste kulutuste tegemisel otseselt ei märkagi. Kui käibemaks kajastub igal poetšekil, aktsiisid meenuvad iga tanklakülastuse ajal ja tulumaksu suurus vähemalt korra aastas tuludeklaratsiooni täites, siis keskkonnatasud on tavatarbija eest peidus. Nad on peidus leivas, saias, piimas, kraanivees ja prügikonteineris ning laevalguses ja radiaatorisoojuses.
    Keskkonnatasude tõstmine ei kukuta valitsusi, nagu õlleaktsiisi tõstmine seda teha võib. Vastupidi. Selle võib tarbijale isegi meelepäraseks teha, rääkides, kuidas suuremad tasud aitavad kaasa keskkonna paremale säästmisele. Mis loevad selle kõrval kallima elektri ja soojuse eest makstud sajalised. Tühiasi! Ja kõik läheb nagu õlitatult. Valitsus kutsub üksmeelselt üles tarbijaid säästma ja teeb näo, et säästab isegi. Tegelikult katab oma puudujäägid ikkagi lihtinimese tasku arvel, suurendades kaudset maksustamist.
    Skeem on nii elegantne, et keegi ei saa arugi. Ning kui mõni nuputabki kuu lõpus välja, et kuhu see raha näppude vahelt kadus, ei hakka ometi Eesti inimesed tänavatel laamendama, nagu kuumaverelistel prantsuse või hispaania kaluritel kombeks on. Seda teatakse keskkonnaministeeriumis väga hästi.
    Tuleb tunnistada, et ka suuremal osal ettevõtjail on pigem ükskõik. Ega ilma vee, valguse ja soojuseta meie kliimas ikka keegi hakkama saa. Lisandunud keskkonnatasud kajastuvad kuu lõpul arvetes ja küllap lihttarbija nad lõpuks ära maksab.
    Nurisevad vaid need ettevõtjad, kel pole võimalik suurenenud kulusid automaatselt kallimaks kaubaks keerata. Need, kes konkureerivad rahvusvahelisel turul ega suuda enam liiga kõrge omahinna tõttu kaupu eksportida ELigi, kus konkurentidel taolised maksud puuduvad.
    Aga nende peavalu ravimiseks on keskkonnaministeeriumil giljotiinina mõjuv rohi olemas - pole vaja eksportida! "Selleks, et vähendada põlevkivitoodete eksporti, tõstetakse pidevalt keskkonnatasusid...," kõlas keskkonnaministri seisukoht riigikogu saalist. Keelevääratus? Stenografisti näpukas? Vaevalt. Pigem otsekohene väljaütlemine ministeeriumi poliitikast, mida siiani vaid kuluaarides levitatud - pangu oma tootmine kinni. Ja pole meil vaja ei elektri- ega põlevkivikeemia eksporti. Milleks? Kodu- ja välismaised eksperdid jutustagu pealegi ekspordi tähtsusest.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Nordecon ehitab lennujaama militaarlennukite platsi
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Kohus jättis Merko vaidluses riigiga tühjade pihkudega
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.