Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Pelleti ja halupuu hinna tõusul kriips peal

    "Mina pole küll aru saanud, et on langenud - aga jah, tootjaid on juurde tulnud ja väike odavnemine on vist tulemas," ebaleb pelleti hinnast rääkides 230ruutmeetrise eramu omanik Tarmo Kranich. Vaatamata eelmisel aastal lisandunud suuremale käibemaksule ei näe ta põhjust sel aastal hinnaga rahulolematu olla. Ehkki nüüd kulub aastas hoone kütmisele ilmselt umbes 20 000 krooni, teeb heameelt teiste kütuste palju kiirem kallinemine.
    Energiaalaste konsultatsioonide firma ÅF-ESTIVO ASi vanemkonsultant Eimar Jõgisu usub, et õli, elekter ja vedelgaas jäävad ikkagi kõige kallimateks. Gaasiga ligikaudu samale tasemele küündivad pellet ja halupuu. Kui gaasi hinnas toimub hüpe, siis ega puidumehed pikalt ootama jää, on ta veendunud.
    Pelleti hinna teatavat stabiilsust tunnistab temagi. Seevastu gaasi hind tõuseb ikka samas rütmis koos naftabarreli omaga. Samas peab ta gaasikatla ümberehitamist pelletile ülikeeruliseks.
    Gaasi hinna tõusus ei ole midagi ettearvamatut - on ju selline asi Eesti-Vene lepingutes valemiga määratud. Teisalt ei julge ta suurt midagi ette ennustada. "Kui ma oskaks kütuse hindu ennustada, siis ma ei töötaks siin, vaid oleksin miljonär," naerab Jõgisu.
    Küttelahendusi müüva Teploimport ASi juhataja Elvar Alasi usub, et suurim tõusja lähiajal on õli, mille hind selle aasta lõpuks peaks liitri eest küündima 18-20 kroonini, järgmise aasta lõpuks koguni 25 kroonini. Kallinemist ennustab ta ka halupuule, mille keskmine kantmeetri hind peaks aasta lõpuks ulatuma 800 kroonini. Järgmise aasta lõpuks pakub ta puidu keskmiseks kantmeetri hinnaks 1000 krooni ja maagaasi kuupmeetri hinnaks 10 krooni.
    Seevastu pelletile ennustab ta stabiliseerumist ja järgneva kahe-kolme aasta jooksul isegi langust. Põhjuseks on Venemaal, Ukrainas ja Valgevenes käivitunud tootmised.
    Ühe lahendusena pakub Alasi välja katelde ümberseadistamise. Näiteks õlikatla õlipõleti asendamine pelletipõletiga tasuvat end 150 m2 eramu puhul ära juba pooleteise aastaga. See-eest ei saa gaasikatlaid nende eripärase ehituse tõttu teistele kütteliikidele üle viia. Kuid siin pakub ta lahenduseks gaasitarbimise vähendamise korvamist soojuspumbaga. Näiteks gaasiküttesüsteemile õhksoojuspumba lisamine katab oma kulud tema kinnitusel viie aastaga.
    Arvan, et sel aastal halupuu hind enam ei tõuse. On ju üldiselt puidu hinnad kukkunud. Koos ehituspuiduga ei pääse langusest ka paberipuit ja küttepuit.
    Hinnatõusu piduriks on ka möödunud soe talv, mil inimestele jäi kütet palju kätte. Kes see ikka hinda tõstab, kui nõudlust pole. Sellises olukorras ei suuda suurt mõju avaldada isegi Tallinnas valmiv puiduga köetav elektrijaam, ilmselt ka mitte Virumaal avatav paberitootmine. Vähemalt siia Lõuna-Eestisse küll nende suurtarbijate mõju oodata pole. Meil maksab halupuu keskmiselt 480-530 krooni kantmeeter, 700kroonise kantmeetrihinnaga kaske ju keegi ei osta - see lähebki siis võrgukottides ekspordiks. Kõikide kütteliikide hinna tõusu taustal ma ei usu, et pellet jääb hinnalt madalaks. Odavaimaks jääb ikka halupuu.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.