General Motors maksab vähem kui Hansapank headel aegadel

03. juuli 2008, 14:59

General Motors turuväärtus kahanes eile 5,6
miljardi dollarini ehk 51 miljardi kroonini, kuna investorite hulgas tõusid
murepilved, et maailma suuruselt teine autotootja võib pankrotti minna.
Hansapank lahkus täpselt kolme aasta eest börsilt 67 miljardi kroonise
hinnalipikuga.

Kuna Hansapank pole enam börsifirma ei saa täpselt öelda kumb maksab praegusel hetkel enam: kas Baltimaade suurim panganduskontsern või eelmise aasta keskpaigani maailma suurima autotootja tiitlit hoidnud General Motors (2007. aasta tootmismaht 9,4 miljonit sõidukit).
Küll aga on kindel, et autogigant maksab hetkel märksa vähem kui Hansapanga Grupp parimatel aegadel. 2005. aasta kevadel hindas Hansapanka börsilt mineva viinud Swedbank finantskontserni 67 miljardi krooni väärtuseks. Möödunud aasta lõpul andis investeerimispank Gild Bankers Hansapangale aga Eesti väärtuslikuma ettevõtte tiitli, määrates ettevõtte hinnaks koguni 89 miljardit krooni.
Viimase aasta jooksul on Swedbanki aktsia kaotanud oma väärtusest Stockholmi börsil aga üle poole ning suuresti peetakse seda just Hansapanga süüks, mis tegutseb kiire langusega turul. Seetõttu ei saa ka öelda, et hetkel Hansapank General Motorsist võiks rohkem maksta.

General Motorsi aktsia sulgus neljapäeval 9,98 dollaril ehk madalaimal tasemel pärast 13. septembrit 1954. Väärtpaberi vedas langusse Merrill Lynch, mis kärpis aktsia hinnasihti koguni 28 dollarilt 7 dollarini, öeldes et autode müük on saanud oodatust tugevama löögi ning müügimahud langevad tõenäoliselt terve käimaoleva aasta.
„Me usume, et General Motorsi puhul pole pankrott võimatu kui turg jätkab allakäiku ning ettevõtte investoritelt märkimisväärselt lisakapitali ei kaasa,“ kirjutas investeerimispanga analüütik John Murpey.

General Motorsis töötas viimaste andmete põhjal üle veerand miljoni inimese. Autogigant sai 2007. aastal 181,1 miljardi dollari suuruse käibe juures 38,7 miljardit dollarit kahjumit.

GMi aktsia hind kukkus kolmapäeval madalaimale tasemele alates aastast 1954, langedes ainuüksi juunis 40%. Merrill Lynchi hinnangul vajab autohiid kiiresti vähemalt 15 miljardit dollarit lisakapitali, et end päästa.

USAs langes autode müük juunis aastatagusega võrreldes ligi 20%. Kui samasugune allamäge minek jätkub, ähvardab automüügi maht jääda nelja aastakümne madalaimale tasemele.

GMi suur probleem praeguses olukorras on vale autodevalik. Inimesed on kallima bensiini tõttu asunud ostma väiksemaid autosid, GM aga on rohkelt panustanud suurematesse sõidukitesse.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
03. July 2008, 16:47
Otsi:

Ava täpsem otsing