Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kahjumis Estonian Air asub kulusid kärpima
"Meil tuleb püüda saavutada veelgi suurem efektiivsus, kulusid kokku hoida ja nõudluse nõrgenemise tingimustes proovida ära kasutada kõik need mõistlikud ärivõimalused, mida Estonian Airi hea positsioon koduturul pakkuda saab," selgitas Schults. Ta märkis, et kindlasti kasvab turusurve ja kallineb lennukikütus ning Estonian Air peab kaaluma ka radikaalsemaid kokkuhoiuvõimalusi. Milliseid, Schults ei täpsustanud.
Vaatamata mullusele suurele kahjuminumbrile pole mõne suurema ja tugevama konkurendiga ühinemist Estonian Airis arutatud. "Senised äriplaanid ja valikud nii juhtkonna kui ka nõukogu tasemel on olnud suunatud iseseisva ettevõtte arendamisele," kinnitas ta.
Schultsi sõnul on ühinemiste ja ostmiste-müümiste teema pikaajalise strateegia küsimus ning selle tempo tuleb eelkõige SASi kui suurima aktsionäri poolelt.
Lennufirma nõukogu on Schultsi sõnul ettevaatlikult optimistlik. "Oleme viimastel aastatel läbi viinud põhjalikke muudatusi ettevõtte juhtimises, investeerinud inimestesse ning oma opereerimise moderniseerimisse suurema efektiivsuse saavutamise nimel," märkis ta.
Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts kinnitas, et uppumisohtu Estonian Airil pole. "Kahjum on loomulikult kahetsusväärne, ent see ei anna siiski alust ümber hinnata minu seisukohta, et Estonian Air on Eesti majandusele oluline ettevõte," kinnitas ta.
Ministri sõnul soovib riik kui vähemusaktsionär, et Estonian Air panustaks ühenduste arvu kasvule ja lendude tiheduse suurendamisele. "Raske küsimus on muidugi põhiaktsionäri enda probleemid, kuid praegu on kogu maailmas lennunduses rasked ajad," ütles Parts.
Estonian Air teenis mullu 1,4 miljardi kroonise käibe juures 52 miljonit krooni kahjumit. Schultsi sõnul on see seotud tütarfirma Estonian Air Regional käivitamisega, investeeringutega uutesse turgudesse ning kütuse hinna ootamatult kiire tõusuga. "Lisaks võisime juba eelmisel aastal märgata turu teatavat jahenemist - nii turist kui ka ärireisija muutus valivamaks tegelikult juba mõnda aega tagasi," kommenteeris ta.
SAS Groupi investorsuhete juhi asetäitja Mattias Granqvisti sõnul on SASil Estonian Airi majandustulemuste suhtes pikaajalised ootused ning täpsemalt võib muutustest rääkida pärast teist kvartalit, kui need on selgemaks saanud.
Autor: ÄP