Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Autoühistust ja usaldusest

    Eelmisel nädalal avaldas Äripäev repliigi minu autoliisingutest ja pani kõigele lisaks diagnoosi ka (tarbimishullus). Kuna minu käest eelnevalt midagi ei küsitud, siis vastan nüüd ise.
    Kõigepealt autodest. Enne riigikokku tööle asumist oli mul Volkswagen Passat aastast 1995. Mullu juunis jooksis teele ette põder, kellele kokkupõrge lõppes letaalselt ja autole pisut vähem letaalselt. Igal juhul müüsin auto maha 15 000 krooni eest. Tõsi, enne seda olin juba tellinud mikrobussi Volkswagen Transporter, 8 kohta, valget värvi, 1,9ne turbodiisel. Mõtteks oli luua transpordiühistu, milles oleks autosid erinevate vajaduste jaoks, nii et inimesed ei peaks ise sõiduautot omama, vaid saaksid kasutada neile vajalikul hetkel sobivat sõidukit. Sedalaadi transpordiühistud töötavad üpris edukalt nt Helsingis ja Stockholmis.
    Aga mõte oli toores ega läinud käima, selleks on vaja rohkem autosid ja inimesi. Sellest hoolimata on bussi kasutanud mitmed elu edendavad organisatsioonid, nii et päris tühja pole asi läinud. Ja transpordiühistu mõte on endiselt täiesti olemas. Tellisin siis ühe odavama ja säästlikuma, kuid korraliku auto - Dacia Logan MCV, punast värvi, 1,4ne diiselmootor. See saabus märtsis. Aprillis panin bussi müüki, kuid keegi pole huvi tundnud, kuigi hind on jääkväärtuse lähedal.
    Üheski kuus ei ole maksumaksja raha ehk kuluhüvitiste eest kahe sõiduki eest makstud.
    Tunnistan, et kõrge palga ja lisahüvitiste tekkimine seoses riigikokku tööle asumisega pani mind mõtlema, kuidas oma tegemisi edaspidi korraldada. Tunnistan, et olles sõitnud küllalt palju hoolt ja kulutusi vajava vana autoga, oli minu sooviks soetada endale uus auto. Nüüdseks aga julgen väita, et olen tarbimishullusest üle saanud.
    Tahan nii Äripäeva kui ka Eesti ühiskonda laiemalt üles kutsuda pisut rohkem üksteist usaldama ja omavahel rääkima. Me oleme küll ajakirjanikud, poliitikud, ettevõtjad, aga ennekõike inimesed. Ja inimesed saavad omavahel suhelda mitmel moel. Mina proovin lähtuda usaldusest ja soovitan seda kõigil proovida - kuidagi kergem on.
    Autor: Toomas Trapido
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Investeerimine ja surm: pärandamise maksunüanssidest välismaa kinnisvara konksudeni Kahjumliku investeeringu pealt tuleb maksta tulumaksu
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.