Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Aeg tõmmata maailma majandusrongi hädapidurit

    Maailmamajandus on rong, mis aeglustab kiirust, kuid mitte piisavalt kiiresti. Seda kisendavad meile erakordselt suurenevad nafta, metallide ja toiduainete hinnad. Viimase kuue aasta tähelepanuväärne ja ajalooline üleilmne majandusbuum kihutab peagi vastu seina. Kahjuks ei soovi keegi probleemidega tegeleda.
    Selle asemel püüavad valitsused venitada jätkusuutmatuid buume, surudes tarbekaupade hindu veelgi kõrgemale ja suurendades majandus- ja finantssegaduse ohtu. See kõik ei pea lõppema katastroofiliselt, kuid poliitikud peavad hakkama vajutama pidurile, mitte gaasipedaalile.
    Ärge vaadake presidendivalimise aastal USA poole. USA valitsus on laiali jaganud maksualanduskviitungeid, et ameeriklased võiksid ostelda kuni nõrkemiseni, ja praegu räägib kongress veel täiendavatest maksukärbetest.
    Ärge vaadake ka arenevate turgude poole. Meeleheitel oma poliitilise ja majandusliku impulsi säilitamise pärast, on paljud neist võtnud tarvitusele meetmeid, et takistada oma majandusi tundmast tarbekaupade hinnatõusude kogu raskust. Selle tagajärjel söövad tõusvad tarbekaupade hinnad pigem eelarvepolstrit, kui kärbivad nõudlust.
    Miks ei suuda meie imeliselt paindlikud turumajandused sellega hakkama saada? Kas ei põhjusta kõrged hinnad tarbimiskärpeid ja uute varude otsinguid?
    Nii toimuski 1980. aastatel. Aga see protsess on aeganõudev ja arenevate turgude tõusva osakaaluga üleilmses tarbimises kulub regulatsioonile rohkem aega kui mõni aastakümme tagasi. Naftaeksportijad on arvestanud naftanõudluse kasvuga kahe kolmandiku võrra.
    Rikaste riikide tarbijad reageerivad kõrgematele energiahindadele. New Yorgis on viimase kuue kuu jooksul linna sisenenud erasõidukite arv vähenenud 5%. Liiklusummikud on kadunud ja neil päevil saab autoga peaaegu ümber linna sõita.
    Maailmamajanduse rongil on kõik tohutu finantsilise, poliitilise ja majandusliku kriisi tunnused. Maailm vajab pingelisemat raha- ja eelarvepoliitikat. On aeg vajutada rongi pidurit, enne kui on liiga hilja.
  • Hetkel kuum
Suur analüüs: maailmamajanduse jõujoonte murrangus pole Euroopa seis kiita
Maailmamajanduses annavad tooni Hiina, India ja laiemalt globaalse lõuna tõus ning USA jätkuva olulisuse valguses paistab suurima kaotajana Euroopa, kirjutab majanduspublitsist Liis Laidre Äripäeva essees.
Maailmamajanduses annavad tooni Hiina, India ja laiemalt globaalse lõuna tõus ning USA jätkuva olulisuse valguses paistab suurima kaotajana Euroopa, kirjutab majanduspublitsist Liis Laidre Äripäeva essees.
Saunumi käive kasvas, kahjum kahanes
Saunum Group lõpetas mulluse majandusaasta suurema käibe ja väiksema kahjumiga kui varem.
Saunum Group lõpetas mulluse majandusaasta suurema käibe ja väiksema kahjumiga kui varem.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: viie milli eest vaba aega, palun! “Ükskõik kui pees vahepeal asjad on, kõik läheb mööda.“
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi tee avalikust häbipostist töövõiduni: süda jättis löögi vahele
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Suur reede raadios: Jüri Ratas Keskerakonna võimust pealinnas
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Raadiohommikus: miljard Pärnusse, uut moodi Tallinn ja tippjuhi nipid
Hollandi ettevõte plaanib rajada Pärnusse miljard eurot maksva metanooli ja vesiniku tootmisüksuse. Mida linn asjast arvab, mida ootab ja mida kardab, räägib neljapäeval raadiohommikus linnapea Romek Kosenkranius.
Hollandi ettevõte plaanib rajada Pärnusse miljard eurot maksva metanooli ja vesiniku tootmisüksuse. Mida linn asjast arvab, mida ootab ja mida kardab, räägib neljapäeval raadiohommikus linnapea Romek Kosenkranius.