Müügipiirang: ühele kasulik, teisele mitte erinevalt

Hille Tressum 16. juuli 2008, 00:00

Norde Centrumis tegutsev alkoholipood WineStore kaotab uue alkoholimüügi seadusega rohkem, kui võidab. WineStore juhataja Tõnu Krausi sõnul jääb pood ka edaspidi klientidele avatuks kella kaheksani õhtul.

Sadama ligidal Norde Centrumis asub alkoholipood nimega WineStore. Uurides poe juhatajalt Tõnu Krausilt, kuidas uus alkoholimüügiaeg poodi mõjutab, vastas mees, et nende pood on jätkuvalt avatud kella 20ni ning olulisi muutusi uus seadus neile kaasa ei too.

"Meie pood on avatud kella kaheksani õhtul ning see jääb ka edaspidi nii," sõnas Kraus. Ta põhjendas seisukohta sellega, et neil on juba pikalt ette trükitud kliendilehed ja muud tarvikud, kus on lahtioleku kellaajad kenasti peal. Lisaks sellele pidi mehe sõnul sadamas peale kella kaheksat õhtul vaikseks jääma.

Krausi sõnul ei võida pood uuest seadusest midagi, pigem kaotavad töötajad.

"Varemalt avasime poe kell üheksa hommikul. Nüüd aga kell kümme," sõnas mees, lisades, et enne kella kümmet ju müüa ei saa. Kraus rääkis, et kliendid tulevad poodi alates kella kümnest, kui saabuvad esimesed laevad. "Nüüd, kui avame kella kümnest, jookseb kõik kokku. Kaup ja kliendid tulevad ühel ja samal ajal. Pealegi, kuna oleme võrreldes eelnevaga tunni võrra vähem avatud, kaotavad meie töötajad tunnikese tööajast," rääkis mees.

Lasnamäel asuva Punase Selveri juhataja Terje Lutsu sõnul on kliendid uuest seadusemuudatusest teadlikud ja selle üle rahulolevad.

Lutsu sõnul tuli klientidele üllatusena hommikune piirang, kuigi hommikused ostud põhiliselt lahjade alkohoolsete jookide näol on olnud tagasihoidlikud.

Küsimusele, kas lähitulevikus on oodata alkoholimüügi kasvu, vastas Luts eitavalt.

"Lähiajal alkoholimüügi suurt kasvu ei usu. Pigem mõjutab klientide ostuotsust alkoholiaktsiisi tõus, mis on alkoholi hindu märkimisväärselt tõstnud. Rolli mängib ka eestimaalaste ettevarumise harjumus. Ka eelmiste alkoholiaktsiisi tõusude korral oleme märganud tendentsi, et vahetult enne hinnatõusu alkoholi müük suureneb, siis järsult langeb ja tasapisi stabiliseerub. Iga aastaga muutub aga ettevarumise trend väiksemaks. Hinnatõus võib põhjustada ka klientide tarbimisharjumuste muutumist," rääkis Luts.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
24. November 2011, 17:38
Otsi:

Ava täpsem otsing