Jänkid tegid telekapuldist osturelva

22. juuli 2008, 17:15

Täna esitleb Silicon Valley firma TiVo
koostöös võrgumüüjaga Amazon.com teleripulti, mis võimaldab ekraanil
reklaamitavat kaupa ka otsekohe osta.

Peale reklaamipauside ajal nähtava kraami muutuvad televaatajale pulti näperdades kättesaadavaks ka jutusaadetes, näiteks Oprah Winfrey ja David Lettermani omades, külaliste poolt reklaamitavad kaubad, kirjutas New York Times. Kõne all on CD-d, DVD-d, raamatud jm. TiVo videomakkide omanikud näevad mitmesugustes ekraanimenüüdes linke kõnealuse kauba ostule ning saavad tehingu käiku panna. Varem on sama ettevõte edukalt turule toonud videomakid, mis salvestades reklaamipausid vahele jätavad.

Lähikuudel hakkab TiVo taolist ostu- ja kauba kohaletoimetamise võimalust tutvustama reklaamiandjatele ja programmikoostajatele. See näitab ettevõtte püüet saada peamiselt digibokside loojast, kes peab võistlema koopiatoodetega, reklaamitehnoloogia arendajaks teletööstuse tarbeks.

"Vaid mõned aastad tagasi vaadati meie peale paranoiaga kui kahjutekitajatele," rääkis TiVo juht Thomas S. Rogers, “nüüd üritame töötada koos meediaäriga vastustamaks reklaamide väheneva vaadatavuse survet, et leida teid telereklaami muutmiseks tõhusamaks, haaravamaks ja lähendamaks seda müügile."

Varasemaid interaktiivse telereklaami katseid on iseloomustanud riskantsed eksperimendid ja kõmavad kõrbemised. Rogersi sõnul on üks põhihädasid sel puhul olnud, et ostma asumine kiskus vaataja eemale saatest, mida vaatamaks ta oli üldse maha istunudki. Uudistoote puhul salvestatakse ostu tegemise ajal jooksev programm ning vaataja saab seda midagi kaotamata edasi vaadata. Samuti saavad vaatajad salvestada kavatsetud ostud oma Amazoni kontole ning pöörduda sinna tehingu lõpule viimiseks hiljem tagasi.

Varemgi koos töötanud TiVo ja Amazon ei ole avaldanud praeguse ürituse rahakülge, kuid üldiselt on Amazoni koostööpartnerid ostja vahendamisel saanud 15% müügisummalt.

Meediaasjatundjate sõnul on TiVo klientide hulk (üle nelja miljoni kodu) siiski liiga väike, et üleriigilist reklaamiturgu mõjutada. "Kui see ei kasva taoliselt tasemelt, jääb ostuvahend vaid iseäralikuks huvitavaks vidinaks," ütles Denuo asepresident Timothy Hanlon.

TiVo on oma varasema tegevusega ise oma praegust äri õõnestanud. Digitaalsete videosalvestajate populaarsuse kasvades "enamus telereklaame keritakse edasi," nagu tõdes Rogers. Seetõttu ongi tema sõnul kriitilise tähtsusega leida võimalusi ja lahendusi telereklaami tegelikuks toimimiseks.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
22. July 2008, 17:14
Otsi:

Ava täpsem otsing