Tallinna Vangla juht: Postimees esitas valefakte

Hille Tressum 22. juuli 2008, 10:59

Tallinna Vangla juhi Erkki Osolaineni sõnul
tänases Postimehes ilmunud lugu nagu Tallinna vanglas jagaks toitu seksuaalselt
ärakasutatav vang, põhineb valefaktidel ning näitab ajakirjaniku
ebaprofessionaalsust.

Järgneb Tallinna Vangla juhi Erkki Osolaineni kommentaar:

Tallinna Vanglas ei jaga toitu seksuaalselt ärakasutatav vang. Tänases Postimehes ilmutas ajakirjanik Hindrek Riikoja täielikku ebaprofessionaalsust ning avaldas valefakte, mis kahjustavad konkreetset isikut.

Nimelt väidab ajakirjanik artiklis, et Tallinna vanglas on nn näljastreigi põhjustanud see, et toidujagajaks on kinnipeetav, „keda kaasvangid muul ajal seksuaalselt ära kasutavad”. Sellest saab lugeja saab üheselt järeldada, et Tallinna vanglas on seksuaalne ärakasutamine igapäevane tõsiasi. See väide on vale.

Sellist infot ei ole vangla ajakirjanikule kindlasti andnud ega kinnitanud. Vähimgi seksuaalse vägivalla kahtlus Tallinna Vanglas toob kaasa kriminaalmenetluse ja saab igakülgselt uuritud.

Osadest toidukordadest loobumise põhjuseks on see, et nimetatud kinnipeetav oli varasematel aastatel paigututud Murru vangla endisesse 1. eluosakonda, mida kuritegelikus hierarhias peeti vähem autoriteetsete kinnipeetavate osakonnaks. See ei tähenda, et nimetatud osakonda eraldatud kinnipeetavad oleksid olnud seksuaalselt ärakasutatud või et kellelgi oleks olnud vanglas võimalik ära kasutamas käia. Tähelepanu väärib ka tõsiasi, et mitmed nn näljastreikijad on varem selles Murru osakonnas viibinud, mis näitab, et tegemist ei ole kuritegeliku maailma tõsise hoiakuga, vaid ajaviiteks ettevõetud võimumänguga.

Ajakirjaniku poolt oli vastutustundetu avaldada vaid mingi vangi vihje põhjal, kontrollimata ja kinnitust saamata niivõrd delikaatset teemat puudutav väide teise kinnipeetava kohta.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
01. August 2008, 14:56
Otsi:

Ava täpsem otsing