Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Norma tulemuste taga on eksport Venemaale
Norma finantsdirektor Ülle Jõgi ütles, et sajaprotsendine puhaskasumi kasv ei olegi nii hea võrreldes teiste kvartalitega, sest teises kvartalis maksti aktsionäridele 66 miljoni krooni väärtuses dividende. "Tuleks vaadata kogu poolaastat või isegi aastat," soovitas ta. Esimesel poolaastal kasvas kasum kokku pea poole võrra.
Auto turvaseadmete müük suurenes Venemaale ja Ukrainasse 72 protsenti. Kliendid on Jõgi sõnul üha enam kasutusele võtnud autode tootmises ohutusseadmeid, ja mitte ainult turvarihmasid, vaid ka turvapatju jm. "Müügi kasv tuli uute toodete arvelt," ütles Jõgi.
Mõnevõrra vähenes müük Autolivi kontserni ettevõtetele, sest eelkõige autotööstustel, sh Volvol USAs ei ole nii hästi läinud. Müügiprognoose finantsdirektor teha ei tahtnud.
"Terase hinna mõju marginaalidele tuleb drastiline, kuid praegu ei oska veel öelda, kui suur," möönis Jõgi, viidates alates 1. juulist tõusnud hindadele. "Kindlasti on mõju näha juba järgmises kvartalis," lisas ta. Teiste toorainete hinnad tema sõnul praeguse seisuga ei tõuse.
Nii Hansabank Marketsi kui ka LHV analüüsimeeskondade hinnangul olid Norma teise kvartali tulemused üle ootuste head.
"Märgatavalt parema tulemuse taga oli Venemaa ekspordi kasv," kinnitas LHV analüütik Henri Adams. Ta lisas, et Venemaa majanduse kiire areng avaldab positiivset mõju kohalikule autoturule ning tänu pikaajalistele ärisuhetele sealsete ettevõtetega on Norma väga hästi positsioneeritud, et sellest tulu lõigata.
Norma aktsiale on LHV andnud "akumuleeri" soovituse juba eelmise aasta detsembris. Adamsi sõnul läheb praeguses majandussituatsioonis hästi ettevõtetel, kes ei pea enda äritegevust kalli laenurahaga finantseerima ning kelle tegevus on orienteeritud ekspordile. Norma ekspordib pea kogu oma toodangu, kusjuures üle poole läheb kiiresti kasvavale Vene turule. Riskiks nimetas Adams fakti, et pea kogu Norma toodang müüakse Rootsi ning Venemaale, kus suurklientideks on Rootsi emafirma Autoliv ning Venemaal Avtovaz. "Seetõttu sõltutakse tugevalt kahest suurkliendist," märkis Adams.
Adams rääkis, et esimeses kvartalis moodustasid tooraine- ja materjalikulud 71 protsenti kogu müüdud kaupade kulust. Samas möönis ta, et terase hinna tõusu mõju Norma tulemustele on keeruline kommenteerida, kuna lisaks terasele kasutatakse toodangu valmistamisel mitmeid teisi materjale. "Selge on aga see, et sisseostetavate materjalide hinnatõus avaldab survet ettevõtte kasumlikkusele," ütles Adams.
Hansabank Marketsi analüütik Risto Hunt kirjutas lühianalüüsis, et teise kvartali marginaalid olid muljetavaldavad. Puhaskasumi marginaal kasvas üle 2 protsendi 6,5 protsendini. Hunt ootab nagu Adamski lähiajal terasehinna kasvu mõju marginaalide vähenemisele.
Autor: Virge Lahe