Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Restoranidest tuleb kõrbehaisu
Pea kõik telekanalid kajastasid sel nädalal suursündmusena tihedat kruiisilaevade liiklust Tallinna sadamas. Nimelt saabus sinna korraga 7 kruiisilaeva, peal tuhandeid turiste. Rõõmustasid "ehtsate eestimaiste suveniiride" matrjoškade ja merevaigumüüjad, õnn (loe: kiire töö) oli ka restoranipidajate õuel.
Peaasjalikult turistide toidetud Tallinna restoranipidaja argipäev pole aga siiski nii roosiline. Maksuvõlad kummitavad paljusid toidukohti ja just kallemaid-tuntumaid neist. Arvata on, et see on alles algus.
Sügisel, kui Eesti napp turismihooaeg läbi saab, hakkab restoraniärist õige tõsist kõrbehaisu tulema. Mis iseenesest pole üldse halb, sest taas tekib konkurents söögikohtade vahel.
Andke mulle andeks, kallid restoranipidajad, kuid teie kliendina on mul aina enam tunne, et ikka jube lihtne on toitlustusest raha teenida. Paned aga midagi kunstipäraselt taldrikule, kirjutad menüüsse võimalikult keerulise nimetuse, hästi krõbeda hinna juurde ning ikka läheb kaubaks.
Kusjuures sageli polegi hinna sees ei teenindaja naeratust, sõbralikkust ega isegi elementaarseid teadmisi pakutavast. Suures hinnatõusu-rahateenimise laines oleks restoraniinimesed justkui täielikult unustanud selle lihtsa tõe, et palka maksab neile ainult ja ainult klient. Turist või kohalik, vahet ju pole. Kuid makseraskused õpetavad.