Reklaamileid: back to basics a la 10.000 BC

Annika Matson 30. juuli 2008, 13:00

Saku ZIP ja Rakvere Lihakombinaat tulid
paari kuu eest praktiliselt samal päeval teleekraanile ühe ja sama
ideega: miks mitte ehtida end reklaamimaailmas tavapäraste võõraste sulgede
asemel hoopis parkimata loomanahkadega?

Brilliant Marketing Communications copywriter Kristo Kaskpeit kirjutab aripaev.ee-le saadetud kommentaaris, et tulemuseks on kaks ürgset teleklippi, mõlemad loomult kiviaegsed, aga ehituselt erinevad. ZIP-i lihtne rütm tõmbab tema sõnul kaasa. Ja kui tingimata mitte just kaasa mõtlema, siis vähemalt kaasa võnkuma. Igale liikumisele muusikas vastab liigutus ekraanil ja heli elavnedes kandub see ka pilti. Ja kuigi reklaami lõppedes võib jääda õhku küsimus, et mis täpselt on kaktus-pasunal ja kromanjooni tantsugurul ikkagi longeroga pistmist, siis segadusest tugevam on soov asja YouTube'ist uuesti üle vaadata.

Rakvere Lihakombinaat läheb tema sõnul teist rada, etendades kiire alternatiivversiooni sellest, kuidas ja milleks täpselt Välek tegelikult tule tõi. Lisaks jõutakse 50 sekundiga väärtustada vastutustunnet kogukonna ees, manitseda õnnemängude võimalike negatiivsete tagajärgede eest ning, mis peamine, pakkuda traagilisemate tagajärgedeta kerget vägivalda. Ja nagu lihtsate asjadega ikka - tulemus annab tuld.

"Lahendused, millega mõlemas klipis vaatajani üritatakse jõuda, on ju tegelikult sama iidsed, kui klippides kasutatavad tööriistad – ühel heli ja pildi kaasakiskuv kooskõla, teisel soe absurdihuumor. Aga mõlemad teed töötavad. Ja töötavad hästi," resümeeris Kaskpeit.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
30. July 2008, 13:00
Otsi:

Ava täpsem otsing