Kolmapäev 28. september 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Kuidas valida maaklerit?

Maria Pruul 04. august 2008, 00:00

Probleemid saavad tihtipeale alguse hetkest, kui müüja valib teenuse osutaja liigselt kiirustades. Maakler valitakse kas siis odavuse järgi või võetakse see, kes kõige esimesena jala ukse vahele sai.

Kuna aga müüjalt mingit raha enne tehingut ei küsita (erinevalt näiteks ehitusest), siis võib kohata hämmastavat ükskõiksust ja vastutustundetut tegutsemist.

Müüja arvab, et asjaga tegeldakse, kuid tegelikkuses lõppeb kõik objektide kollektsioneerimisega.

Kinnisvara müük ei tähenda vähem tähtsaid valikuid kui juuksur või hambaarst. Proovige maaklerteenus järgi just ostja rollis. Tundke mõne teie müügiobjektiga sarnaneva objekti vastu huvi kui ostja ja vaadake, kui kiiresti saavutate maakleriga kontakti ning kas teile sobiks tema tööstiil.

Lisaks pädevusele on ka aktiivsus ning oskus pidada läbirääkimisi omadused, mis eristavad tulemuslikku maaklerit neist, kelle kohta kliendid netikommentaarides ütlevad: "Kuulutuse oskan ma ka ise üles panna." Maakleri valimine sel viisil, et hindate teda ostjana, võimaldab analüüsida ka seda, kuidas maakler müüdavat objekti presenteerib.

On alust arvata, et lohakalt esitletud objekt ei tõmba kliente ligi ka adekvaatse hinnaga. Taolised objektid tiksuvad kuust kuusse ning jäävadki müümata. Ilmselt hakkaks samamoodi toimuma ka teie objekti müük. Maakleri kui müügikorraldaja üsna iseenesestmõistetav kohus on kliendile selgitada, mida ostetakse.

Kuulutus võib olla kutsuv, aga ka külmaks jättev või peletav. On reaalseid juhtumeid, kui korrastamata objekti müük kestis mitmeid kuid ning korrastamise järel leidis objekt uue omaniku umbes ühe kuuga.

Ka objekti realistlik müügihind viitab sellele, et maakler tunneb turgu ja annab müüjale adekvaatseid hinnasoovitusi.

Samuti tuleb võtta tõsiselt maaklerlepingu sõlmimist. Kui olete siiani maaklerlepingu sõlmimist vältinud, siis nüüd tasub kaasnevaid riske tõsisemalt hinnata, kuna kehva turusituatsiooni tõttu on mitmed tegelased turult lahkumas ning vahel tehakse seda üsna vastutustundetul moel. Maakler võtab objekti lihtsalt portaalist maha ja vahetab ametit.

Müüja aga jääb sel juhul fakti ette, et kuigi tehinguid toimub, tema kinnisvara see ei puuduta. Asjale saab ta jälile reeglina alles siis, kui maaklerist pole paar kuud (!) midagi kuulda olnud ja objekt on ka portaalidest kadunud. Sellisesse olukorda sattunu saab vaid käsi laiutada: kui pole lepingut, ei saa ka nõuda.

Maaklerlepingu sõlmimisel - eriti ainuesinduslepingu puhul, kui müügi tulemus sõltub vaid ühest inimesest - tasuks paluda rohkem kohustusi kui pelgalt reklaamimine.

Üks osa võiks olla iganädalane ülevaade objekti vaadatavusest, kontaktide arvust, ostjate tagasiside ning maakleri ettepanekud edaspidiseks tegevuseks.

Kindlasti on kuu liiga pikk aeg, et mitte omada ülevaadet ning lasta piirduda passiivse müügiga. Ostjate tagasiside kogumine, analüüsimine ja lahenduste otsimine (mis vahel võib tähendada nii lihtsat asja nagu karjuva rohelise tapeedi väljavahetamine) on väga oluline osa tööst ning viib müüja tulemuseni kiiremini ja väiksema kaotusega.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing