Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Konkurentsiamet uurib rehviliidu võimalikke rikkumisi
Rehviliidu teatel puudutab see klausleid, mis rehviliit on pannud rehvide taaskasutamise tasust hoiduvate maaletoojate rehvide müümisele.
MTÜ Eesti Rehviliidu tegevjuhi Kaur Kuurme sõnul on konkurentsiamet küsinud liidult rehvitöökodade lepingute kohta. "Meile teadaolevalt puudutab menetlus standardlepingut," lisas ta.
Riigiprokurör Triin Bergmann ütles, et riigiprokuratuur alustas juulis kriminaalmenetlust, et uurida võimalikku rehviliidupoolset konkurentsi kahjustavat tegevust seoses kasutatud rehvide kogumise ja taaskasutamise korraldamisega. "Kriminaalmenetluse raames kedagi kuriteos kahtlustatavana üle kuulatud ei ole," märkis ta.
Rehvimeister ASi tegevjuht Toomas Madissoni sõnul üritab rehviliit saavutada, et kogu äri käiks nende kaudu.
"Ettevõte oli selle aasta 1. jaanuarini rehviliidu liige, kuna aga eelmisel aastal hakkas ringlema jutt, et liit ei toimi keskkonna puhtaks saamise nimel, vaid selle taga on ärihuvid," rääkis Madisson.
Rehviliit on Madissoni sõnul teatud liidu liikmete isiklik äri. "Liit üritab asju ajada nii, et kõike peab nende kaudu ajama. Kõikidele mitte liikmetele olevat liit lubanud keskkonnainspektsiooni kaela saata," lisas ta.
Madisson sõnul väidab rehviliit, et Rehvimeistril puudub rehvide kogumisvõrgustik ning viitab seaduse rikkumisele, rehviliidu järgi peab maakonnas olema üks kogumispunkt. "Ka keskkonnainspektsioon ütleb, et ei tea, kuidas Rehvimeister seadust rikub, kui kogutakse rohkem rehve, kui maale tuuakse," rääkis ta.
"Meil on igas maakonnas koostööpartner ning kui vaja, viime rehvid ka kliendi koduõuelt ära - kogu vabariigis," ütles ta. Madissoni sõnul üritab rehviliit neile lihtsalt kaikaid kodaraisse loopida. "Nii kaua kui prügiettevõtted utiliseerivad rehve, pole liitu vaja," märkis ta.
Selle aasta maikuus süüdistas rehviliit hulka ettevõtteid selles, et nad saastavad loodust kasutatud rehvidena, tuues põhjendusena selle, et nad pole rehviliidu liikmed ega too oma rehve käitlemiseks liitu.