Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
BLRT: laevaehituses on pidu
"Paljud kirjeldavad seda isegi festivalina," ütles Hallik. Tema sõnul mõjutavad seda näiteks uued keskkonnahoiust tulenevad nõudmised laevadel, nagu kahepõhjaliste tankerite kasutamise nõue.
Samuti on tõusev trend kõiges, mis seotud tuule- ja muu taastuvenergeetikaga kus BLRT-l on Halliku sõnul suuri kliente kellele ehitatakse näiteks erilaevu ja tuulikute detaile. Suure osa BLRT käibe kasvust on andnud ka geograafiline laienemine, eeskätt laevaremonditehase Turku Repair Yard ostmine Soomes.
Halliku sõnul on selle aasta märksõna kontsernis efektiivsus, mis tähendab suuri investeeringuid uutesse tänapäevastesse tehnoloogiatesse tootmises, logistiliste süsteemide efektiivsuse tõstmist ja seeriatoodangu mahu kasvu.
Kõige selle taustal ongi olnud võimalik kasvavatest tööjõukuludest ning tõusvatest toorainehindadest hoolimata kasvatada kasumit, tõstmata sealjuures hindu. "Hindu oleme korrigeerinud ainult lähtuvalt inflatsioonist," märkis ta.
Käibeks prognoosib BLRT Grupp tänavu ligikaudu 6 miljardit krooni, mis tähendab viimaste aastate tendentsi jätkumist.
"Kuna meil on umbes kümme suuremat tegevussuunda, mis erinevad omavahel majandustsüklite faasi poolest, siis need tasakaalustavad üksteist," ütles Hallik. "Kui laevanduses on festival, siis ehitusega seotud suundades on märgata teatavat langustrendi."
Hallik möönis siiski, et majandusseisak annab tunda. Eeskätt klientide kaudu, kes on põhiliselt seotud ehitussektoriga. Väheneb ehituse tarvis metalltoodete ja mingil määral gaaside müük. "Kuna paljude klientide finantsseis halveneb, siis halveneb arvete tasumine, osa planeeritud projekte tühistatakse," ütles ta.
Tööjõupuudus on tema sõnul mingil määral leevenemas, aga headest spetsialistidest on alati puudus.