Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Sõit taksoga Jerevanist Thbilisisse

    Juba varahommikul leiti piraattakso juhile kundedeks kaks Äripäeva ajakirjanikku. Olime tülpinud rohkem kui kahetunnisest Jerevani lennujaama rahavahetuse-, viisa- ja passikontrollisabades seismisest. Pikast käänulisest plekktahvlitest moodustatud tarade vahelt autodeni jõudes leiti meil ka juhuslik kolmas reisikaaslane - Izvestja ajakirjanik Moskvast.
    Armeenia päritolu, Thbilisis Ševardnadze villa läheduses mitme põlvkonnaga ühte katust jagav taksojuht oli vene keeles väga suhtlusaldis - nagu Gruusia kirjapanemata reisijuht või ajalooteatmik.
    Esimese peatuse tegime juba Jerevanis - mitmetunnise ootamise järel nõudis organism vett. Oli päikesetõusuaeg, kuid pood oli juba lahti. Kassapidaja teenindas kliente, kuid üks letitagune müüja nägi alles magusat und, mida ostjadki ei häirinud.
    Kui arvate, et Gruusias on elu heaks läinud, siis eksite, lausus sohver tee ääres lõunapausi tehes. Gruusias ei lähe elu heaks. Gruusias oli elu hea enne perestroikat. Ševardnadze ajal oli ka päris hea. Aga praeguse presidendi Saakašvili kohta tal kiidusõnu eriti ei tulnud - mitte seetõttu, et viimane Venemaaga või siis Venemaa Gruusiaga sõja maha pidas.
    "Mina olen lihtne inimene - poliitikast ma suurt ei tea. Aga hinnad on viimasel ajal tõusmas." Kui üritasime tuua välja Gruusia edu aluseid - nagu näiteks ettevõtlikud inimesed - pani see teda turtsatama. Igaüks ajab endale raha kokku, aga uusi töökohti ei loo keegi.
    100 ja 120ga mäenõlvade ja kuristike vahel kitsal kurvilisel teel laveerinud sagedasti suitsetanud juht prahvatas järsku üllatuse - Gruusias ei ole korruptsiooni! Samas tundus, et raha paneb rattad käima. Gruusias ei võeta altkäemaksu, raius Šota - keegi ei riski vahelejäämisega. Kuid üllatuslikult, kui meie piiripunkti sabas seisame, kadus taksojuht piiripunkti luugi ette, pangatähed näpus. Ja siis viipas käega: tulge luugi ette. Ja siis ta rääkis, et annab teinekord natuke raha, vahel niisama, vahel aga ka kiiremini sabast möödapääsemiseks. Piiripunkt üllatas üleeile oma vaikusega. Alles mõni päev tagasi olid tema vastassuunas Gruusiasse sõitmisel sabas 6-7 bussi, diplomaatide sõidukid, sõiduautod ja vahele veoautod.
    28 aastat autojuhtimisega leiba teeninud juhil on kirg anda igal võimalusel möödasõidul või tee ääres jalutajatele signaali. Teeme ka mõned peatused. Armeeniast korjame peale kaks pangetäit vaarikaid - poole odavamad kui Gruusias. Šuvalveri külas laadisime peale aprikoose. Gruusia, kuid eriti Armeenia üllatas Nõukogude Liidust pärit sõidukite arvukusega tänavapildis, ja kui tagaistmetel istujaid ei olnud, siis olid need täis kurke, tomateidja muud, sageli seisis ka katuseraamil kuhi.
    Oh üllatust - Gruusias olevat kiiruspiirang 50 km tunnis vaid linnas sõitmisel, linnast väljas on piirkiirus nõnda palju, kui juht suudab automootorist välja võtta. Siiski ei leidnud Šota, et peaks 200ga sõitma - mis juhtuks, kui koer jookseb teele!
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Boeing on keerulises olukorras, kuid üllatas tulemustega
Kolmapäeval teavitas Boeing esimese kvartali tulemustest, mis näitasid, et ettevõtte korrigeeritud kahjum aktsia kohta oli 1,13 dollarit, mis oli väiksem kui oodatud 1,72 dollarit, vahendas Yahoo Finance.
Kolmapäeval teavitas Boeing esimese kvartali tulemustest, mis näitasid, et ettevõtte korrigeeritud kahjum aktsia kohta oli 1,13 dollarit, mis oli väiksem kui oodatud 1,72 dollarit, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.